الگوریتم تطبیق دقیق دامنه یا EMD گوگل

الگوریتم EMD (Exact Match Domain) برای مقابله با سایت های اسپم با محتوای کم کیفیت ارائه شد و از بالا آمدن سایت هایی که نام دامنه خود را مطابق با یک محصول انتخاب می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

الگوریتم exact match domain در سال 2012 برای مبارزه با سایت های اسپم و سئو کلاه سیاه ارائه شد. عملکرد این الگوریتم از نام آن پیداست، یعنی اگر نام دامنه با محصول یا کلمه کلیدی که استفاده می‌کند یکسان باشد، احتمال گرفتن رتبه بهتر، بیشتر می‌شود.

 

بعد از معرفی و استفاده از الگوریتم های پاندا (Panda)، دزد دریایی (Pirate)، کافئین (Caffeine)، تازگی محتوا (Freshness) و رقص گوگل (Google Dance)، سایت های زیادی جریمه شدند و رتبه آن ها افت پیدا کرد. حتی بسیاری از سایت ها به دلیل تخلفات زیاد از نتایج جستجو حذف شدند. به همین دلیل از یک روش سئو کلاه سیاه استفاده کردند، یعنی برای یک محصول خاص، دامنه ای می‌گرفتند و تمام کلمات کلیدی مطابق با دامنه را استفاده می‌کردند. با این کار، این سایت ها از سایت هایی دیگری که با روش درست در صفحات اول نتایج جستجو بودند، جلو می‌زدند. گوگل با استفاده از الگوریتم پاندا (Panda) توانست از بالا آمدن سایت هایی با محتوا بی کیفیت جلوگیری کند اما وقتی عبارت جستجو شده با نام دامنه مطابقت داشته باشد، دیگر نمی‌تواند درست تشخیص دهد.

 

در سال 2012 که گوگل متوجه این موضوع شد، الگوریتم EMD را ارائه داد و از تاثیر مستقیم نام دامنه کم کرد. این الگوریتم سایت هایی را که از EMD سو استفاده می‌کنند، جریمه می‌کند. یعنی اگر سایتی محتوا ضعیفی دارد یا تنها برای رتبه گرفتن در کلمه کلیدی از یک دامنه استفاده می‌کند را شناسایی کرده و در صفحه اول نتایج نشان نمی‌دهد. این الگوریتم سعی می‌کند رقابت را برای تمامی سایت ها، ساده تر و عادلانه تر کند.

 

ممکن است شما چند مدل خدمات یا محصول در سایت خود ارائه دهید. در این صورت نمی‌توانید برای هر محصول یک دامنه گرفته و جداگانه سایتی بالا بیاورید. یعنی گوگل به شما این اجازه را نمی‌دهد. پس باید یک دامنه مطابق با نام برند خودتان بگیرید و تمام محصولات و خدمات را در همان یک دامنه ارائه دهید و در هر صفحه مطابق با موضوع، از کلمات کلیدی استفاده کنید. در این صورت به دلیل تعدد کلمات کلیدی، میزان ورودی شما تقسیم می‌شود. اما اگر کسی از سئو کلاه سیاه استفاده کند و فقط برای یک محصول، یک دامنه مطابق با نام آن گرفته و Key Word های مطابق با دامنه را استفاده کند، می‌تواند رتبه بالا تری نسبت به شما در گوگل کسب کند و این مورد عادلانه نیست. چرا که حتی اگر دیر تر از شما هم شروع کند، زود تر به صفحه اول نتایج می‌رسد. برای درک بهتر این مسئله به مثال زیر دقت کنید:

فرض کنید شما عبارت watch movie free را سرچ می‌کنید. در رتبه های اول نتایج، با سایت های غیرقانونی و یا بی محتوا مواجه می‌شوید که موردنظر شما نیستند و باید اسکرول کرده و یا حتی به صفحه های بعدی گوگل بروید تا سایت مورد نظر خود را بیابید. چون معمولا سایت هایی که محتوا با کیفیت روی وب قرار می‌دهند نام برندشان روی دامنه است و نه عبارت سرچ شما. اگر این سایت کمی ضعیف باشد یا شناخته نشده باشد، قدرت رقابت با این جور سایت های اسپم را ندارد، به همین دلیل است که نیاز به EMD حس شد.

 

از آنجا که گوگل همیشه به دنبال رضایت و راحتی کاربران است، برای اینکه سایت هایی با محتوای با کیفیت و بدون اسپم در نتایج جستجو های خود ببینند، الگوریتم Exact Match Domain را ارائه داد. در کل بهتر است از نام دامنه ای استفاده کنید که مرتبط با حوزه کاریتان باشد تا تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما بگذارد.

 

اگر شما از طریق الگوریتم EMD جریمه شدید می‌توانید محتوا خود را به روز رسانی کنید و سعی کنید کار هایی که گوگل به عنوان اسپم می‌شناسد را انجام ندهید. نمونه این امور را در زیر برایتان قرار داده ام.

·      از تکرار زیاد Key Words خودداری کنید.

·      کلمات کلیدی که با موضوع شما مرتبط نیست، را استفاده نکنید.

·      بک لینک (Back Link) از سایت های نا مرتبط نگیرید.

·      به جای اینکه محتوا های خود را حذف کنید، آن ها را بهبود دهید.

·      سایت خود را سازگار با موبایل طراحی کنید.

·      پروتکل های SSL و HTTPS را روی هاست خود نصب کنید.

·      سرعت بارگیری سایت خود را پایین بیاورید، یعنی سایت سبک و کم حجمی داشته باشید.

 

با استفاده از نکات بالا و مطالعه پست های قبلی می‌توانید سئو سایت خود را بهبود داده و وب سایتی مطابق با قوانین گوگل داشته باشید. با توجه به مطالب گفته شده، الگوریتم EMD تنها می‌خواهد مطمئن شود که سایت شما در جایگاه   درستی قرار دارد. امیدوارم از این پست نهایت استفاده رو برده باشید. با ما همراه باشید تا با هم یک درصد بیشتر بدانیم. منتظر پست های بعدی الگوریتم های گوگل باشید.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.