الگوریتم رقص گوگل

لگوریتم رقص گوگل یا google dance algorithm در سال 2004 ارائه شد. گوگل دنس برای اینکه رفتار کاربران را بررسی کند جای سایت ها را در صفحه نتایج عوض می‌کند تا به سایت های جدید شانسی برای دیده شدن بدهد.

بعد از پست موتور های جستجو و الگوریتم page rank گوگل، نوبت می رسد به الگوریتم رقص گوگل. همانطور که در پست های قبل گفته شد، امروزه ما در عصر داده هستیم. این امر به این معناست که ما اکنون به تکنولوژی رسیده ایم، داده های مورد نیاز را کم و بیش یافته ایم و اکنون نیاز داریم که با این حجم از data کار کنیم، آن ها را پردازش کنیم و برای بهبود زندگیمان از آن ها استفاده کنیم.

 

گوگل برای یافتن سایت با محتوای خوب الگوریتم های زیادی دارد که یکی از آن ها، الگوریتم google dance است. این الگوریتم که در سال 2004 توسعه یافته، جای سایت ها را در لیست سرچ عوض می کند تا رفتار کاربران را بررسی کند. از موارد دیگر این الگوریتم می توان به این اشاره کرد که ممکن است، سایتی که تازه کار باشد را در رتبه های اول و دوم بیاورد. این امر در حقیقت برای دادن شانسی به تازه کار ها صورت می گیرد و اگر سایت از این شانس خود بتواند استفاده کند و توجه کاربران را جلب کند، رتبه بهتری خواهد گرفت.

 

در اصل زمانی که یک پست جدید در سایت خود می گذارید و گوگل متوجه آن می‌شود، آن را برای مدت کوتاهی در صفحه اول می‌آورد تا ببیند محتوای شما چقدر ارزش دارد و کاربران چقدر زمان روی پست شما می گذارند. در واقع گوگل می خواهد بداند رتبه واقعی صفحه شما چقدر است. الگوریتم رقص گوگل طبق تعداد کلیک و زمانی که کاربران صرف محتوا شما می کنند، به سایت شما نمره داده و این نمره در رنک شما تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

همچنین لازم به ذکر است که نوساناتی که برای سایت ها توسط الگوریتم رقص گوگل اتفاق می افتد، می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. یکی از این دلایل، سن سایت است. به این معنا که هرچه سن سایت کمتر باشد (جدید تر باشد) نوسانات بیشتری را تجربه می کند تا جای خودش را پیدا کند. از دلایل دیگر این نوسانات، رقابت پذیری است. یعنی هرچه رقابت در یک کلمه کلیدی، یا به صورت کلی موضوع بیشتر باشد، نوسانات بیشتری را تجربه خواهید کرد.

 

الگوریتم رقص گوگل به چیز های دیگری هم وابسته است، مثل لینک سازی که باید در آن قوی عمل کنید و سعی کنید از سایت های معتبر بک لینک (Back-Link) بگیرید و همچنین این الگوریتم به تغییراتی که روی سایت هم می دهید حساس است. تغییرات می تواند در UI/UX باشد و یا در ساختار کلی، همچنین تغییر می تواند اضافه کردن یک صفحه جدید به سایت نیز باشد. تمام موارد بالا گفته شد تا متوجه شوید که اگر رتبه سایت شما در نتایج گوگل مدام تغییر می کند، این نکته مثبتی برای شما است. تغییرات به معنای آن است که گوگل متوجه شما شده و حتما در انتها، این تغییرات مثبت خواهند بود.

 

لازم به ذکر است که اگر تغییرات بزرگی در حین نوسانات روی سایت خود انجام دهید، ممکن است نتایج بدی بگیرید. پس بهتر است بگذارید الگوریتم رقص گوگل بررسی های خودش را انجام دهد و سپس اگر متوجه شدید که سایت شما در رتبه پایین تری قرار گرفته است، آن موقع به فکر تغییرات باشید. در حین نوسانات اگر تعداد بالا رفتن های شما بیشتر از پایین آمدن ها باشد، این نشانه خوبی است و به این معناست گوگل شما را به صفحه اول برده و کاربران هم واکنش خوبی نشان داده اند.

 

همانطور که گفته شد اگر شما تمامی نکات و قوانین سئو را رعایت کرده باشید و همچنین محتوا جدید و مفید ارائه دهید، لازم نیست نگران نوسانات google dance algorithm باشید. در این حالت تنها صبر کنید و مطمئن باشید که نتایج خوبی در انتظار شما است.

 

امیدوارم از این پست اطلاعات مفیدی دریافت کرده باشید. منتظر بررسی الگوریتم های دیگر گوگل باشید.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.