الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل (google caffeine algorithm) یک الگوریتم برای ایندکس کردن صفحات و وب سایت ها است که سرعت و گنجایش ایندکس کردن را بالا برده و باعث شده که نتایج به روز تری را ببینیم.

در گذشته سایت ها برای تازه سازی محتوای سایت خود مشکل داشتند و اگر محتوای جدید روی سایت بارگذاری نمی‌کردند امکان نشان داده شدن سایت در نتایج گوگل بسیار کم بود. چون گوگل بیشتر به محتوا های تازه اهمیت بیشتری می‌داد. الگوریتم کافئین گوگل برای حل این مشکلات در سال 2009 معرفی شد.

 

در بلاگ های قبلی موتور های جستجو را تعریف کردیم و چند مثال از آن ها را بررسی کردیم. سپس الگوریتم های پیج رنک (Google PageRank Algorithm)، رقص گوگل (Google Dance Algorithm)، سند باکس یا Sand Box Algorithm  و تپه یا HillTop را مورد بررسی قرار دادیم. امروز قرار است الگوریتم کافئین گوگل (google caffeine algorithm) که در سال 2010  شروع به کار کرده را تعریف و تاثیر آن بر روی سئو سایت را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا یک درصد بیشتر بدانیم.

 

گوگل تمام تلاش خود را می‌کند که نتایج نشان داده شده به کاربر مرتبط ترین نتایج باشد تا user سریع به پاسخ سوالات خود یا کالای مورد نظرش برسد. به همین دلیل الگوریتم های گوگل به روز رسانی های متعددی دارند و همچنین برخی مواقع الگوریتم های جدیدی را ارائه می‌دهد. یکی از این الگوریتم ها که در سال 2010 شروع به کار کرد الگوریتم کافئین برای بهبود ایندکس کردن صفحات بود. زمانی که تغییراتی در سایت خود ایجاد می‌کنید گوگل با استفاده از الگوریتم Caffeine از تغییرات مطلع شده و آن را به پایگاه داده خود اضافه می‌کند.

نحوه کارکرد الگوریتم کافئین از ذهن انسان الهام گرفته است، به این صورت که در زمان بسیار کمی حجم اطلاعات زیادی را دریافت، ذخیره و پردازش می‌کند. این الگوریتم روی بالا بردن سرعت نتایج جستجو اختصاصی تر بودن نتایج تاثیر به سزایی دارد. Caffeine algorithm نسبت به جزئیاتی که همراه با یک محتوا می آید انعطاف پذیر است. یعنی به عکس، ویدئو و دیگر المان هایی که همراه با متن در یک صفحه وبسایت هستند توجه می‌کند.

این الگوریتم علاوه بر اینکه به ایندکس کردن سایت ها سرعت می‌بخشد باعث می‌شود در نتایج جستجو صفحات جدید تری دیده شود. این سرعت به روزسانی باعث شده که به صورت بلادرنگ بتوان محتوا جدید دید مثلا در سایت هایی که قیمت ارز و طلا را نشان می‌دهند باید در هر لحظه جستجو نتایج نشان داده شده صحیح باشد. همچنین این الگوریتم از شبکه های اجتماعی (social media) هم تاثیر می‌گیرد، به این صورت که مثلا اگر از اینستاگرام شما به سایتتان تعاملی ایجاد شود گوگل به آن توجه ویژه ای خواهد کرد چرا که نشانه زنده بودن محتوا شماست.

 

الگوریتم Caffeine مزایای زیادی دارد. ازجمله این مزایا می توان به سرعت بالا در ایندکس کردن، درک بهتر ارتباط عبارت جستجو شده با نتایج و بیشتر شدن تعداد ایندکس هایی که در یک زمان انجام می‌شود، اشاره کرد. در واقع این الگوریتم برای این بوجود آمد چون تعدا سایت ها روز به روز با افزایش چشمگیری روبرو بود همچنین تعداد کاربران موجود در دنیای وب در سال 2010 به بیش از 1/5 میلیارد رسیده بود. پس تا اینجا متوجه شدیم که کافئین گوگل یک سیستم جدید برای Indexing بود و سرعت و ظرفیت سایت هایی که باید ایندکس می‌شدند را افزایش داد.

برای دوست بودن با الگوریتم کافئین گوگل یا به عبارتی برای اینکه google caffeine به سایت ما توجه کند بهتر است که محتوا با کیفیت و جدید تولید کنیم، هاست قابل اعتماد و سریع برای سایت خود بگیریم، سایت خود را با فعالیت های قانونی و صحیح سئو به گوگل نشان دهیم و از شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده و برای سایتمان تبلیغ کنیم.

 

امیدوارم مطالب برایتان مفید واقع شده باشد. منتظر نظرات ارزشمنتون هستم. برای دیدن بررسی الگوریتم های دیگر گوگل به پست های دیگه سری بزنید.

 

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.