الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر سا zebra برای نظارت بر فروشگاه های اینترنتی بوجود آمد که محصولات بی کیفیت ارائه می دادند و یا از اطلاعات کاربر سو استفاده می کردند.

ایده این به روز رسانی که بعد ها آن را به عنوان یک الگوریتم منحصر به فرد ارائه دادند، در سال 2013 بیان شد. در آن زمان، این آپدیت برای هسته اصلی گوگل منتشر شد. در واقع ریشه پیدایش این الگوریتم زمانی بود که یکی از کارمندان گوگل، هنگام سرچ به عینک فروشی برخورد کرد که اصلا شبیه یک فروشگاه نبود.

 

با شکل گیری فروشگاه های اینترنتی و تمایل زیاد افراد به خرید آنلاین، رفته رفته بیشتر فروشگاه ها به سمت آنلاین شدن روانه شدند. در این میان، رقابتی بزرگ تر از رقابت بازاری شکل گرفت. چرا که فروش در اینترنت به سادگی فروش در مغازه به صورت حضوری نبود. در بستر آنلاین اول کار همه با هم برابر هستند مگر اینکه اعتماد کاربر را جلب کنند. جلب اعتماد کاربر برای خرید وقتی که فروش به صورت آنلاین است، خیلی سخت تر از حضوری است چون کاربر کالا را نمی‌تواند لمس کند.

 

جدا از جلب اعتماد کاربر، باید اعتماد موتور جستجو را هم بدست آورد. زیرا موتور جستجو است که فروشگاه را به User نهایی نشان می دهد. وقتی گوگل متوجه شد که فروشگاه هایی در صفحه اول نتایج وجود دارند که اصلا مناسب نیستند، به فکر تغییر اساسی در جستجو ها افتاد. این تغییر اساسی در واقع همان الگوریتم Zebra بود.

 

علت نام گذاری این الگوریتم به zebra این بود که، الگوریتم مانند بدن این حیوان عمل می کند. راه راه بودن بدن گورخر باعث می شود که حشرات موزی از او دور بمانند. رنگ سفید میان بدنش جوری نور را منعکس می کند که حشرات دوست ندارند و از او دور می مانند. این الگوریتم هم سایت های مزاحم و اسپم را که به درد کاربران نمی‌خورند، حذف می کند.

 

پس همانطور که گفتیم، الگوریتم گورخر (zebra) برای نظارت بر تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی ارائه شده. تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که اصلا محتوا و کالای مناسبی ندارند و فقط با تمرکز بر سئو کلاه سیاه و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، بالا آمده اند و عبارتی دیگر اسپم (spam) هستند. این سایت ها نه تنها کالایی به کاربر ارائه نمی‌دهند بلکه ممکن است از اطلاعات کاربر سو استفاده کرده و از آنها دزدی کنند. الگوریتم گورخر با نظارت بر سایت های فروشگاهی، آن ها را بررسی کرده و به سایت هایی که واقعی و مفید هستند رتبه خوبی می‌دهد تا در صفحه اول نتایج جستجو باشند و همچنین سایت های اسپم را از نتایج جستجو پاک می‌کند.

 

حالا که الگوریتم را شناختیم و متوجه شدیم که روی چه سایت هایی تاثیر منفی دارد، چند نکته مهم را برای اینکه وب سایت فروشگاهی خوبی داشته باشیم، بررسی می کنیم:

·      یک نشان اعتماد برای سایت خودتان تهیه کنید. این نشان اعتماد باعث جلب اعتماد کاربران و گوگل می‌شود.

·      رابط کاربری خوبی برای سایتتان بگذارید و سعی کنید هر آپشنی که ممکن است کاربر به آن نیاز داشته باشد، به راحتی در دسترس باشد.

·      محتوا کاربردی ارائه دهید، بله محتوا. شما چه سایت فروشگاهی باشید چه سایتی با زمینه کاری دیگر، نیاز است که محتوا خوبی داشته باشید که سئو سایت شما بهبود یابد و در الگوریتم های گوگل امتیاز بگیرید. می‌توانید برای محصولاتتان بلاگ یا پست تهیه کنید. مثلا کاربرد های آن، نحوه استفاده و حتی یک ویدیو معرفی برای محصولات بگذارید.

·      جایی برای نظرات کاربران در وب سایت داشته باشید تا کاربران تبادل نظر داشته باشند. این امر نشان می دهد که افراد دیگری هم از سایت شما خرید کرده اند و باعث جلب اعتماد می شود. حتی می توانید به مقایسه محصولات با نظرات کاربران بپردازید.

·      اگر از تبلیغات استفاده می کنید، در سایت های معتبر و مرتبط باشد. همچنین در شبکه های اجتماعی تبلیغات فیک و بی کیفیت برای سایت خود انجام ندهید.

·      پشتیبانی آنلاین و سریع را برای سایت خود فراموش نکنید.

·      از درگاه پرداخت امن و نام آشنا استفاده کنید.

·      گواهی SSL معتبر برای سایتتان تهیه کنید.

·      راه های ارتباط با سایت را به صورت واقعی و در دسترس کاربران بگذارید (صفحه ارتباط با ما).

 

الگوریتم zebra مانند دیگر الگوریتم های پنگوئن، پاندا، ونیز و تازگی محتوا مهم است و تاثیر زیادی روی سایت های فروشگاهی دارد. در این الگوریتم سایت های اسپم به حشرات مزاحم برای گورخر تشبیه شده اند. Zebra هشداری است برای فروشگاه های آنلاینی که بدون توجه به کاربر، خدمات بی کیفیت ارائه می دهند.

 

در پست امروز متوجه شدیم که چگونه یک وب سایت فروشگاهی خوب داشته باشیم. منتظر نظرات و تجربه های شما در این زمینه هستیم.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.