الگوریتم فرد (Fred) گوگل

الگوریتم فرد، مانند دیگر الگوریتم های گوگل برای جلب رضایت بیشتر کاربران ارائه شد. این الگوریتم به کل محتوا سایت و هدف آن توجه می کند و همچنین برای مقابله با سایت هایی که با استفاده از سئو کلاه سیاه کاربران را فریب می دهند ساخته شده است.

در تاریخ هفتم مارس سال 2017 گوگل آپدیتی را به هسته اصلی خود اضافه کرد که در ابتدا نامی نداشت اما کابوسی برای سایت هایی بود که از سئو کلاه سیاه استفاده می کردند. این الگوریتم بعدا توسط Gary IIIyes در توییتر فرد (Fred) نامیده شد.

 

تبلیغات یکی از راه های پیشرفت برای سایت و سئو است که گوگل با قوانین خاصی آن را مجاز می داند. اما اگر این قوانین را رعایت نکنید و بیش از حد در سایت خود برای دیگران و یا در سایت های دیگر برای خود تبلیغ بگذارید، توجه الگوریتم های گوگل به سمت شما جلب شده و برای جریمه کردن شما آماده می شوند. یکی از شرایط مهم تبلیغ این است که واقعا محصول یا خدمتی داشته باشید که مفید باشد، اگر شما محتوا خوبی ندارید نمی توانید بیش از اندازه تبلیغ کنید، فرقی نمی کند سایت شما برای دیگران تبلیغ می گذارد با شما از طریق سایت های دیگر تبلیغ می شوید. عامل مهم و ضروری این است که هر دو طرف محتوا خوبی داشته باشند.

 

الگوریتم google fred سایت هایی را جریمه می کند که تبلیغات بیش از اندازه و بی ربط به هم گذاشته اند و این تبلیغات هیچ محتوا خوبی برای کاربر ارائه نمی دهند و صرفا برای کسب درآمد هستند. الگوریتم فرد به تعداد تبلیغات زیاد کاری ندارد بلکه به محتوا و کیفیت آن ها دقت می کند. این که یک تبلیغ درباره سئو بگذارید دو تبلیغ درباره کفش و چند تبلیغ درباره وسایل دیجیتال، اصلا برای الگوریتم های گوگل مخصوصا الگوریتم فرد قابل قبول نیست.

 

به تعدد در مورد اینکه چقدر گوگل به کاربران خود اهمیت می دهد و رضایت user ها برای آن مهم است صحبت کرده ایم. به همین دلیل است که google هر از چند وقتی الگوریتمی برای بهبود نتایج جستجو ارائه می کند. در اصل گوگل با تبلیغ گذاشتن مخالف نیست بلکه خودش هم خدمات تبلیغات انجام می دهد. اصل ماجرا این جاست که اگر شما سایتی درباره سئو دارید بهتر است تبلیغات بی ربط مانند لوازم آرایش نگذارید. همچنین برای سایتی که محتوا خوب و خاصی ندارد تبلیغ نکنید. در اصل گوگل می خواهد اگر کاربر روی سایت شما کلیک کرد و وارد شد بتواند سریع محتوا مورد نظر خودش را پیدا کند و با تبلیغات بیش از اندازه و بی مورد روبرو نشود.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این توضیحات خیلی شبیه معرفی الگوریتم پاندا است. بله درست است. الگوریتم فرد به کمک الگوریتم پاندا آمد، با این تفاوت که الگوریتم Panda برای محتوا های وبلاگی ارائه شد و الگوریتم Fred برای تمامی المان های ایندکس شده در گوگل از جمله عکس، ویدئو، کحصولات فروشگاهی و متن است. تا قبل از الگوریتم فرد، الگوریتم پنگوئن (pinguin) لینک های اسپم را بررسی می کرد و همچنین الگوریتم مرغ مگس خوار (hummingbird) برای فهمیدن معانی عبارت های جستجو شده تلاش می کرد، در این بین واقعا جای الگوریتمی که کل محتوا سایت را بر اساس قوانین بررسی کند خالی بود به همین دلیل الگوریتم فرد (Google Fred Algorithm) ساخته شد.

 

تمام الگوریتم های گوگل سعی دارند بهترین سایت ها را پیدا کرده و کلا راه یافتن به صفحه اول نتایج جستجو را سخت می کنند. اگر می خواهید سایت خود را متناسب با الگوریتم فرد بالا بیاورید و توسط این الگوریتم جریمه نشوید حتما موارد زیر را رعایت کنید:

·      محتوا با کیفیت و خاص تولید کنید.

·      از تبلیغات بیش از حد دوری کنید.

·      سایت خود را Responsive کنید.

·      بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید.

·      تصاویری مرتبط با محتوای خود در سایت قرار دهید.

·      محتوایی که در سایت می گذارید با عنوان آن کاملا مرتبط باشد.

 

یکی از موارد مهمی که گوگل روی آن  بسیار حساس است این است که کاربران را فریب دهید. به عنوان مثال تبلیغی تحت عنوان راحت ترین کفش سال گذاشته شده، وقتی روی لینک کلیک می کنیم و صفحه را باز می کنیم با یک پست انگیزشی روبرو می شویم. این کار یکی از شگرد های تبلیغاتی است برای گرفتن بازدید بیشتر، اما اکنون و با این تکنولوژی پیشرفته نه تنها بازدید بیشتری نمی گیرید بلکه به گوگل پنالتی هم برخورد می کنید.

 

همانطور که گفته شد امروزه دیگر استفاده از تکنیک های کلاه سیاه جوابگو نیست. باید طبق قوانین و به بهترین نحو سایت خود را بالا بیاورید. به کاربران خود اهمیت بدهید همانطور که گوگل به کاربرانش اهمیت می دهد. پست های بی هدف و کپی در سایت خود نگذارید. سعی کنید با کاربران ارتباط بگیرید و راه ارتباطی ساده ای را قرار دهید تا کاربران نظرات و انتقادات خودشان به اشتراک بگذارند.

 

امیدوارم با این پست اطلاعات کافی درباره الگوریتم فرد و نحوه بهبود سئو سایت را دریافت کرده باشید. با ما همراه باشید تا یک درصد بیشتر بدانیم.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.