الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر برای بهبود نتایج محلی در کنار الگوریتم ونیز کار می کند. Pigeon بیشتر به نرخ تبدیل سایت تمرکز دارد و سعی می کنید برای کاربر نتایجی را ارائه دهد که از نظر جغرافیایی نزدیک است.

گوگل در سال 2014 تصمیم گرفت حیوان دیگری به باغ وحش خود اضاف کند. این حیوان یا الگوریتم جدید نامش کبوتر است. همانطور که در پست های قبلی گفته شد، الگوریتم های گوگل تقریبا تشکیل یک باغ وحش را می دهند و شامل پنگوئن، پاندا، گورخر و مرغ مگس خوار است. در این الگوریتم علاوه بر محتوا، عکس و ... بر روی موقعیت مکانی هم تمرکز شده است و سعی می کند نتایج را شخصی سازی کند. در الگوریتم کبوتر گوگل علاوه بر نتایج محلی، به نقشه گوگل هم توجه دارد که نشان دهنده توانایی گوگل در ارائه نتایج نزدیک به کاربر است.

 

همانطور که متوجه شدید الگوریتم کبوتر مانند الگوریتم ونیز روی location تمرکز دارد. کبوتر پرنده ای است که جزئیات را سریع پردازش کند. این همان قابلیتی است که گوگل برای الگوریتم خودش در نظر دارد. یعنی میان هزاران سایت ایندکس شده، دقیقا نتایجی را پیدا می کند که مد نظر کاربر است. در اصل یکی از اهداف الگوریتم کبوتر این است که نتایج محلی را به نتایج سنتی متصل کند و صفحه جستجو مرتبط تری را به کاربر نشان دهد.

 

الگوریتم کبوتر به کسب و کار های محلی کمک کرده و باعث شده که کسب و کار های کوچک و محلی اگر تبلیغات زیادی هم نداشته باشند، به سادگی در میان اولین نتایج نشان داده شده به کاربر باشند و مشتریان بیشتری به سمت خود جلب کنند. یکی دیگر از تاثیرات الگوریتم کبوتر این است که در صفحه نتایج، یک مجموعه سه تایی در نقشه به شما نشان می دهد. یعنی 3 مورد از مرتبط ترین نتایج را ارائه می دهد و به سادگی منظور شما از عبارت سرچ شده را متوجه می شود و در اصل انتخاب را برای شما ساده تر می کند.

 

به عنوان مثال قبلا وقتی شما کلمه رستوران را سرچ می کردید، ممکن بود از هر جایی نتایج برای شما ارائه شود، در صورتی که شما در شهر شیراز بودید. اما پس از الگوریتم pigeon زمانی که کلمه رستوران را سرچ کنید، تمام نتایج مربوط به شهر شما و حتی محل و مکانی است که شما در آن قرار دارید.

 

برای بهبود نتایج محلی خود بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

·      سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید

·      نام، آدرس و تلفن خود را در تمام صفحات سایت خود درج کنید

·      قسمت پرسش و پاسخ را در سایت خود قرار دهید تا از نظرات کاربران استفاده کنید

·      از schema در سایت خود استفاده کنید

·      بر اساس موقعیت مکانی خود، تولید محتوا کنید

·      در شبکه های اجتماعی، وب سایت خود را معرفی و تبلیغ کنید

·      در وب سایت های دایرکتوری (Directory) کسب و کار خود را به همراه ذکر موقعیت مکانی ثبت کنید

 

 

الگوریتم کبوتر ممکن است باعث کم شدن نرخ ورودی سایت شود، اما در عوض باعث بالا بردن نرخ تبدیل می شود. یعنی کاربرانی را به سمت شما هدایت می کند که دقیقا به دنبال کسب و کار شما هستند و 100 درصد برای شما مشتری واقعی می آورد. الگوریتم کبوتر بیشتر برای کاربران مفید بود چرا که هم نتایج مرتبط تری را برای شما می آورد و هم انتخاب را ساده تر می کند.

 

در این پست با الگوریتم کبوتر گوگل آشنا شدیم و متوجه شدیم که چه تاثیراتی بر سئو سایت دارد. سپس راه حل هایی برای بهبود سایت، در الگوریتم کبوتر را بررسی کردیم. امیدوارم اطلاعات مورد نیاز را از این پست گرفته باشید. برای بهبود سئو سایت خود به بررسی دیگر الگوریتم های گوگل در سایت تیما سر بزنید.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.