الگوریتم E-A-T گوگل

الگوریتم E-A-T گوگل خلاصه‌شده Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness به معنای تخصص، اعتماد و اعتبار است. این الگوریتم در سال 2019 معرفی شد و بیشتر روی سایت های YMYL تاثیر می گذارد.

گوگل ارزش زیادی برای کاربران قائل است و به همین دلیل همیشه سعی دارد معتبر ترین مطالب را برای جستجو ها ارائه دهد. در سال 2019 الگوریتمی به نام EAT ارائه شد که از کلمات Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اعتبار) و Trustworthiness (اعتماد‌پذیری) گرفته شده است. شاید فکر کنید اگر سایت ما در حوزه سلامت و مالی نباشد پس این الگوریتم تاثیری برای سایت ما ندارد، اما تخصصی و معتبر بودن سایت و  محتوا در هر حوزه ای مهم است.

 

برای توضیح بهتر این موضوع هر کدام از شاخصه های E,A,T را جداگانه بررسی می کنیم:

1)    تخصص یا Expertise:

در این شاخص منظور گوگل نویسنده محتوا است. یعنی شخصی که محتوایی درباره دارو می نویسد بهتر است پزشک، پرستار و یا متخصص در زمینه سلامت باشد. همچنین شخصی که درباره سئو محتوایی تولید می کند، بهتر است که در حوزه نرم افزار، IT و یا مارکتینگ باشد. حالا شاید بپرسید گوگل تخصص فرد را از کجا متوجه می شود؟ مشخصا سوابق فرد را در هر جایی که ثبت شده باشد، چک و بررسی می کند. سعی کنید محتوا را در عین سادگی، کامل و عمیق بنویسید طوری که کاربر به سرچ دیگری نیاز نداشته باشد.

 

2)    قابل اعتماد بودن یا Authoritativeness:

محتوایی که صحت آن را نمی توان تایید کرد، محتوایی است که قابل اعتماد نیست. به عبارتی منبع آن مشخص نیست و یا از مقالات دیگر کپی شده است. از طرف دیگر سایت باید در آن حوزه ای محتوا منتشر می کند که متخصص آن باشد و از هر موضوعی محتوا منتشر نکند.

 

3)    اعتبار یا Trustworthiness:

در این شاخص باید به کاربران اثبات کنید که سایت شما قابل اعتماد است. این موضوع نه تنها در حوزه سلامت بلکه در آنلاین شاپ ها نیز بسیار اهمیت دارد، چرا که کاربران از هر سایتی به راحتی خرید آنلاین انجام نمی دهند. یکی ار مهمترین نکات برای اعتبار سایت تهیه گواهی SSL است. یکی از راه حل های دیگر برای بالا بردن اعتبار سایت، گرفتن بک لینک از سایت های معتبر در حوزه خودتان است. همچنین در این شاخص داشتن صفحات سوالات متداول (FAQ) و قوانینی که به صورت دقیق نوشته شده باشد، بسیار کمک می کند.

 

ما تا اینجا 3 شاخص الگوریتم EAT را بررسی کردیم و متوجه شدیم که گوگل در هر شاخص چه چیزی از ما می خواهد. الگوریتم EAT در حوزه های بسیاری از جمله حقوقی، دولتی، مالی، سلامت، خبری و ... تاثیر دارد. پس مهم است که ما سایت خود را به درستی به کاربران و ربات های گوگل معرفی کنیم.

 

برای اینکه رتبه سایت خود را برای الگوریتم EAT بالا ببریم و به عبارتی خودمان را به گوگل اثبات کنیم، چند نکته را بهتر است رعایت کنیم:

·      صفحات درباره ما (About us) و تماس با ما (Contact us) را حتما به درستی پر کنید.

·      در سایت، تیم خود را معرفی کنید و اطلاعاتی مانند تخصص، حوزه فعالیت و نحوه ارتباط را بنویسید.

·      دیدگاه های متعدد درباره سایت و محتوا های خود را در دستور کار قرار دهید.

·      به منابع با کیفیت بالا و مرتبط لینک دهید.

·      وقتی محتوایی منتشر می کنید هدف خود را به صورت واضح توضیح دهید.

·      محتوا های خود را مرتبا به روز رسانی کنید تا از منسوخ شدن آن ها جلوگیری کنید.

·      برند سازی در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

·      از تبلیغات زیاد و بی ربط به سایت خود داری کنید.

·      آدرس دقیق فیزیکی خود را حتما در جایی از سایت قرار دهید.

·      از کارشناسان برای تولید محتوا کمک بگیرید.

·      می توانید از منابع انگلیسی برای سایت و محتوا خود استفاده کنید.

·      خودتان را جای کاربر بگذارید تا بتوانید درک کنید چه محتوایی نیاز دارند و همچنین چگونه باید محتوا شما را پیدا کنند.

·      فقط به متن بسنده نکنید و از تصویر و ویدئو نیز استفاده کنید.

 

EAT الگوریتمی نیست که به رتبه بندی و Ranking بپردازد. در اصل الگوریتم EAT به صورت کلی سایت ها را بررسی می کند تا مطمئن شود در صفحه نتایج، سایت بی اعتبار نشان داده نشود. اما باید بسیار دقت کنید که اعتبار شما حفظ شود و همچنین اگر تازه شروع کرده اید، برند سازی را درست و اصولی انجام دهید.

 

ما در این پست از سایت تیما، به بررسی الگوریتم EAT گوگل پرداختیم و نکات مهمی را برای کسب اعتبار در گوگل ذکر کردیم. تاثیر الگوریتم EAT بر سئو را بررسی کردیم و نکاتی برای بهبود سئو سایت گفتیم. امیدواریم که این پست برای رشد سایت شما مفید باشد. منتظر نظرات و پیشنهاد های شما هستیم.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.