الگوریتم موش کور گوگل

الگوریتم google possum یکی از الگوریتم موثر بر سئو محلی است که برای کسب و کار های کوچک و حومه شهر مناسب است و بر روی 64 درصد از نتایج تاثیر دارد. گوگل برای رضایت کاربران تمام تلاش خود را می کند و این الگوریتم برای پیدا کردن بهتر و دقیق تر محل مورد نظر کاربر است.

الگوریتم موش کور یکی دیگر از اعضای باغ وحش گوگل است که روی سئو محلی تاثیر دارد و به کمک الگوریتم کبوتر می آید. این الگوریتم یکی از قسمت های مهمی است که صاحبان کسب و کار باید به آن توجه کنند. الگوریتم possum تصمیم می گیرد یک کسب و کار در کدام جستجو نشان داده شود و در کدام جستجو نیاید. این الگوریتم در سال 2016 ارائه شد و  تا قبل از آن اگر جستجو شما یک سرچ محلی بود، طبق الگوریتم Pigeon فقط نتایجی برای شما نشان داده می شد که در نزدیکی شما بودند، اما با آمدن الگوریتم possum صفحه SERP یا همان Search Engine Result Page تغییرات زیادی کرد.

 

سئو محلی یا Local SEO یک شرایط Win-Win را برای کاربران و ادمین سایت ها ایجاد می کند. پس برای کاربر مفید است چون نتایجی را می بیند که به وی نزدیک است و به راحتی به مکان مورد نظرش دسترسی دارد. برای وب مستران یا ادمین سایت ها نیز مفید است چون تنها با یک سری کار های ساده و کوچک، می توانند کسب و کار خود را به مشتری های واقعی و نزدیک خود معرفی کنند.

 

الگوریتم موش کور گوگل از این نظر شبیه الگوریتم کبوتر است که به کسب و کار های محلی کمک می کند تا در صفحه نتایج بالاتر بیایند. اما از این نظر متفاوت است که ممکن است یک کسب و کار در حوالی محل سرچ شده نباشد، اما در نتایج سرچ بیاید. دلیل اینکه موش کور را برای نام این الگوریتم انتخاب کرده اند هم همین بوده که گاهی برخی از کسب و کار ها را در صفحه جستجو فیلتر کند و نشان ندهد. برای درک بهتر مثالی می زنیم:

مثلا کاربر سرچ می کند بهترین رستوران سنتی شیراز و یکی از بهترین رستوران های سنتی در حومه شهر شیراز قرار دارد، نشان دادن نام این رستوران در صفحه نتایج این جستجو، کار الگوریتم موش کور است.

 

Possum algorithm به کلمات کلیدی که مربوط به local search می شوند، اهمیت می دهد. همچنین اگر شما کسب کار خود را در google map ثبت کنید، شانس خود را برای بالا آمدن در نتایج سرچ خیلی بالا می برید. بهتر است علاوه بر ثبت کردن محل کار خود در گوگل مپ، بیزینس خود را در google my business نیز ثبت کنید. این عملیات کمک می کنند که اگر شما نزدیک به شرکت های دیگر هستید و یا حتی در یک ساختمان هستید، به صورت جدا و مستقل در نتایج دیده شوید.

 

برای اینکه سایت خود را با عملکرد الگوریتم موش کور تطبیق دهید، گوگل به صورت مستقیم چیزی نگفته است. اما طبق آزمایش ها و تست هایی که انجام شده، بهتر است تمام سایت خود را چک کنید و مطمئن شوید که اطلاعات تکراری و متناقض ثبت نکرده باشید. مثلا در یک صفحه آدرس تهران را بدهید و در صفحه ای دیگر آدرس شیراز را ثبت کنید. همچنین به نظرات کاربران خود اهمیت ویژه ای بدهید. گوگل همیشه اولویت را کاربران قرار می دهد و اگر نظر خوبی در سایت شما ثبت کرده باشند، حتما در نتایج گوگل تاثیر خواهد داشت.

 

یکی از مزایا الگوریتم موش کور این است که نتایج جستجو را دقیق تر به کاربران نشان می دهد و باعث رضایت بیشتر user شده و همچنین در زمان صرفه جویی می شود. یکی دیگر از مزایای این الگوریتم گوگل این است که نتایج جستجو متنوع شده اند. همانطور که گفتیم ممکن است برای یک عبارت سرچ شده نتایج متفاوتی را ببینیم. این نتیجه به معنی جریمه شدن سایت ما توسط گوگل نیست بلکه برای تنوع صفحه نتایج است که توسط الگوریتم موش کور ایجاد شده است.

 

پس همانطور که گفتیم الگوریتم google possum همچون الگوریتم google pigeon بر نتایج محلی تاثیرات مهمی دارد. بیشتر تمرکز الگوریتم possum بر روی کسب و کار های کوچکی است که در حاشیه شهر قرار دارند. با شناخت الگوریتم های گوگل می توانید به سادگی سئو را درک کنید و متوجه شوید که چه کارهایی انجام دهید تا رتبه سایت شما بالاتر برود و سریع تر به صفحات اول گوگل دست یابید. همچنین می توان فهمید که چه کار هایی را نباید انجام داد تا گوگل ما را جریمه نکند و از صفحه نتایج حذف نشویم.

 

امیدوارم از این پست اطلاعات مورد نظرتون رو دریافت کرده باشید و بتونید سایت خود را مناسب با الگوریتم موش کور گوگل سئو کنید. با تیما همراه باشید تا یک درصد بیشتر درباره سئو و الگوریتم های گوگل بدانیم.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.