الگوریتم مدیک گوگل

یکی از معدود الگوریتم هایی که روی یک موضوع خاص تمرکز دارد الگوریتم طبی یا مدیک (google medic algorithm) است. این الگوریتم بیشتر روی سایت های حوزه سلامت، بهداشت و روان تاثیر دارد اما در کل روی صحت و کیفیت محتوا هم در تمام سایت ها تاکید می کند.

همانطور که در پست های قبلی گفته شد، گوگل به کاربرانش اهمیت زیادی می دهد. به همین دلیل هم بود که گوگل در سال 2018 یک به روز رسانی مهم را به هسته الگوریتم های خود اضافه کرد. الگوریتم مدیک بیشتر روی سایت های حوزه سلامت تاثیر می گذارد. نکته قابل توجه این است که برخلاف برخی از الگوریتم های گوگل که منطقه به منطقه منتشر می شدند و یا اول روی زبان انگلیسی تاثیر می گذاشتند، الگوریتم Medic روی تمام زبان ها و در تمام نقاط دنیا منتشر شد. این الگوریتم همزمان روی بسیاری از سایت ها و بلاگ ها تاثیر گذاشت. در واقع نیمی از تمرکز الگوریتم مدیک روی حوزه سلامت و درمان است و حوزه های دیگری مثل هنر، زیبایی، غذا، ورزش، مسافرت و املاک هم تحت تاثیر قرار می گیرند.

 

در اصل هدف از انتشار این آپدیت، سایت هایی است که در حوزه YMYL هستند به معنای Your Money Your Life. یعنی Medic برای سایت هایی است که محتوایی برای سلامت بدن و حتی روان انسان دارند. مثلا سایت هایی که ادعا می کنند محتوای علمی و پزشکی منتشر می کنند اما هیچ منبع قابل اعتمادی ندارند با انتشار این الگوریتم با افت رتبه بزرگی مواجه شدند. همچنین سایت هایی که محتوا های آن ها قدیمی است و به روز نمی شوند نیز تحت جریمه این الگوریتم قرار گرفتند.

 

به طور کلی می توان گفت الگوریتم مدیک همان هدف اصلی گوگل که رضایت کاربران است را دنبال می کند. یعنی این الگوریتم روی سایت هایی تاثیر می گذارد که با سلامت، جان، مال و حقوق مردم در ارتباط است. سایت هایی که بر رفاه حال و آینده افراد موثر است مثل بهداشت و بیمه و غیره. این الگوریتم برای بهبود شناسایی و مرجعیت وبسایت ها ارائه شد تا اطمینان حاصل شود که محتوا با کیفیت و معتبر است و به کاربران اطلاعات غلط و خطرناک ارائه نشود.

 

با توجه به موارد گفته شده در بالا، بهتر است به سراغ بهبود سایت برای الگوریتم مدیک برویم:

·      مطمئن شوید محتوا شما حتما جوابگوی نیاز کاربران باشد.

·      زمان بارگذاری صفحه سایت خود را پایین بیاورید یعنی سرعت سایت خود را بالا ببرید.

·      اطلاعات سایت خود را مرتبا به روز رسانی کنید.

·      نویسنده محتوا را درست و کامل معرفی کنید.

·      از نظرات کاربران سایت خود استفاده کنید.

·      UI و UX سایت خود را متناسب با موضوع و علم روز دنیا بنویسید.

·      سایت خود را از لحاظ بصری ثابت نگه دارید. یعنی در حین بالا پایین شدن صفحه المان های درون سایت حرکت نکنند.

·      Responsive فراموش نشود. در بسیاری از پست های الگوریتم های گوگل به این نکته اشاره کرده ایم. گوگل به سایت هایی که متناسب با سایز صفحات مختلف هستند اهمیت بیشتری می دهد.

·      صفحه های تماس باما و ارتباط با ما را حتما در سایت خود ایجاد کنید.

·      سعی کنید به مخاطبان خود پشتیبانی سریع ارائه دهید.

·      سعی کنید اگر محتوا شما حالت اطلاعاتی دارد، جواب این موارد را داشته باشید (چه چیزی، کجا، چگونه)

·      همچنین اگر محتوا شما تحقیقاتی است شامل این موارد باشد (مقایسه، انواع، بررسی)

·      اگر محتوا شما معاملاتی است حتما شامل موارد روبرو باشد (سفارش، دریافت، خرید)

 

زمان گران ترین سرمایه ای است که قابل بازگشت هم نیست. سعی کنید به سایت خود توجه داشته باشید تا با پنالتی های گوگل مواجه نشوید. اگر از طریق سئو کلاه سیاه و روش های نا متعارف بخواهید رتبه بالا بگیرید، گوگل سریعا متوجه شده و شما را جریمه می کند. اگر سایت دارید و یا مدیر سایت هستید، بهتر است کمی با علم سئو و الگوریتم های گوگل آشنا شوید تا بتوانید به خوبی سایت خود را اداره کنید. اگر محتوا با کیفیت و مفید برای کاربران ارائه دهید، مطمئن باشید گوگل سایت شما را به خوبی ایندکس (Index) کرده و به شما توجه خواهد کرد.

 

امیدوارم از این پست اطلاعات مفیدی دریافت کرده باشید و الگوریتم medic گوگل را شناخته باشید. با ما همراه باشید تا با هم یک درصد بیشتر بدانیم.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.