الگوریتم سند باکس گوگل

الگوریتم سندباکس گوگل (google sandbox algorithm) در سال 2004 توسعه یافت و سایت های تازه کار را مورد بررسی قرار می دهد تا اسپم نباشندو از سئو کلاه سیاه استفاده نکنند.

همانطور که در بلاگ های قبلی اشاره شد، گوگل الگوریتم های بسیار زیادی برای شناسایی و ایندکس کردن سایت ها دارد. هر یک از این الگوریتم ها ویژگی هایی از سایت شما را بررسی کرده و در نتیجه، رنک سایت شما مشخص می شود. الگوریتم سند باکس گوگل یا Google Sandbox به معنای زمین بازی شنی برای کودکان است و به دلیل اینکه برای دامنه و سایت های نوپا استفاده می شود، اینگونه نامگذاری شده است.

 

گوگل از این الگوریتم بر روی سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند، استفاده می کند تا موضوع آن ها را مشخص کند و از کیفیت محتوای آن ها مطلع شود. در واقع این الگوریتم برای مبارزه با سایت های اسپم ساخته شده است که نتوانند روی کلمات کلیدی رتبه کسب کنند و از راه های غیر قانونی در رتبه های اول نمایش داده شوند.

 

به صورت کلی گوگل (Google) سایت های تازه کار را مانند بچه های خردسالی می‌بیند که باید در ماه های اول سرگرم کار خود (جعبه چوبی پر از شن) باشند و گوگل روی کار آن ها نظارت کند تا مطمئن شود واقعا محتوای با کیفیتی دارد و اسپم (spam) نیستند. این الگوریتم سایت های تازه توسعه یافته را تا زمانی که تمامی قوانین خود را رعایت نکرده باشند، مهار می کند و خیلی کم در نتایج نشان می‌دهد و یا اصلا نمایش نمی‌دهد و همچنین صفحه های این سایت را ایندکس (Index) نمی‌کند.

 

در هر دقیقه صد ها سایت توسعه می‌یابند و گوگل مانند داوری که باید بهترین نتایج را به تماشاگران نشان بدهد، مجبور است امتحان های مختلفی از این سایت ها بگیرد تا از درستی سایت های جدید مطمئن شود. این امتحان که همان الگوریتم sandbox است معمولا بین یک تا چند ماه طول می کشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که الگوریتم سندباکس ممکن است برای سایتی فعال نشود و یا آنقدر روند قرار گیری در این الگوریتم آهسته باشد که متوجه آن نشویم. الگوریتم sandbox در سال 2004  توسعه یافت و توسط مدیران گوگل تایید و یا تکذیب نشده است. تا سال 2010 سعی شد که این الگوریتم را اثبات کنند اما اکنون دیگر برای سایت هایی که رتبه ضعیفی دارند، استفاده می شود.

 

یکی از راه هایی که برای خروج از این الگوریتم موثر است، لینک گرفتن از سایت های معتبر یا شبکه های اجتماعی است. از دیگر موارد موثر برای اینکه گوگل به سایت شما اهمیت بدهد این است که محتوای منحصر به فرد تولید کنید و بتوانید کاربران را مدت زیادی در سایت خود نگه دارید. همچنین بهتر است که سایت شما طراحی گرافیکی و رابط کاربری (UI/UX) خوبی داشته باشد. بهتر است در مدتی که از طریق google sandbox algorithm محدود شده اید، از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و لینک سازی داخلی قوی داشته باشید. مهم ترین نکته این است که از خرید بک لینک جلوگیری کرده و سایت خود را به عنوان اسپم به گوگل (google) معرفی نکنید. سایت های اسپم، سایت هایی هستند که دریایی از کلمات کلیدی را بدون محتوا آورده اند و عملا هیچ سودی برای کاربر ندارند و پر از تبلیغات هستند و صرفا برای تبلیغات (advertise) بوجود آمده اند. بهتر است پیوسته محتوای خاص (unique) تولید کرده و زمان آپلود محصول یا بلاگ را به صورت هموار تعیین کنید.

 

یکی از راه هایی که متوجه شوید چند صفحه از سایت شما در گوگل ایندکس شده است (یعنی چند تا از صفحات شما را شناخته)، این است که site:url را در google سرچ کنید و به جای url آدرس سایت خود را بنویسید.

 

به طور خلاصه الگوریتم سندباکس (sandbox algorithm)، به صورت رسمی تایید نشده است اما تجربه سئوکاران و متخصصان نشان می دهد که وجود دارد و برای سایت های تازه تاسیس محدودیت هایی ایجاد می کند تا زمانی که از محتوای آن ها مطمئن شود. در این راستا باید صبر به خرج داد و به صورت پیوسته محتوا با کیفیت و منحصر به فرد روی سایت گذاشت. تجربه نشان داده که با بالا رفتن سایت در نتایج سرچ، نباید خیلی خوشحال شد و دست از کار کشید و همچنین اگر سایت در نتایج بالا نیست، نباید نا امید شد و کار را کنار گذاشت.

 

امیدوارم که مطالب بالا مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید و در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.