الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن (google penguin algorithm) در سال 2012 برای مبارزه با لینک سازی اسپم، تکرار زیاد کلمات کلیدی و استفاده از سئو کلاه سیاه معرفی شد.

الگوریتم پنگوئن گوگل در سال 2012 برای مبارزه با سایت های اسپم به وجود آمد. این الگوریتم با سایت هایی که لینک  سازی نامناسب دارند و یا به صورت غیر عادی از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، مبارزه می‌کند. الگوریتم penguin جزئی از هسته اصلی گوگل است و هنوز هم در حال فعالیت است.

 

قبل از معرفی این الگوریتم، سایت هایی که تعداد back link بیشتری داشتند، بدون در نظر گرفتن کیفیت محتوا، رتبه بهتری می‌‌گرفتند. در واقع از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کردند تا در صفحه نتایج جستجو گوگل بالاتر باشند.

 

به دلیل معرفی شدن الگوریتم page rank توسط گوگل و اعلام اینکه داشتن لینک از سایت های دیگر (Back Link) باعث بالا رفتن رتبه می‌شود، سئو کاران شروع به خرید لینک های مصنوعی و بی ربط به محتوای خود کردند. این موضوع باعث شد گوگل به فکر الگوریتمی باشد که اسپم (Spam) را شناسایی کرده و این سایت ها را جریمه کند. در واقع این  الگوریتم برای کم کردن تاثیر سئو کلاه سیاه ارائه شد.

 

همانطور که در پست های قبل گفته شد، هر یک از الگوریتم های گوگل معیار های خاصی از سایت را بررسی می‌کنند تا بهترین نتیجه را به کاربران نمایش دهند. یکی از این الگوریتم ها، الگوریتم پاندا (google panda algorithm) بود که برای چک کردن کیفیت محتوا سایت ارائه شد. الگوریتم پنگوئن برای چک کردن کیفیت لینک های سایت است. یعنی از یک سایت نا مرتبط لینکی به سایت ما داده نشده باشد.

 

نحوه عملکرد الگوریتم پنگوئن:

این الگوریتم در ابتدا به لینک های دریافتی سایت ها توجه می‌کرد. این لینک ها باید از جای مرتبط و با کیفیت گرفته می‌شدند وگرنه سایت جریمه می‌شد. اما کم کم با آپدیت هایی که برای الگوریتم penguin آمد، روی لینک های خروجی و حتی داخلی هم بررسی انجام می شد. یعنی شما از سایت خود به سایتی نامرتبط لینک ندهید. یا اینکه بی دلیل لینک یکی از صفحات خود را در همه جای سایتتان قرار ندهید. این الگوریتم همچنین روی تکرار بیش از حد کلمات کلیدی هم حساس است.

 

لازم به ذکر است که گوگل اعلام کرده الگوریتم پنگوئن صفحه را جریمه می‌کند، نه کل سایت را. یعنی اگر یکی از صفحات سایت دچار جریمه google penguin شوند، فقط روی رتبه همان صفحه تاثیر بد خواهد گذاشت. اما همانطور که همه ما میدانیم تمام صفحات سایت هستند که رتبه کلی سایت را می‌سازند، پس می‌توان گفت به صورت کلی، روی تمام سایت تاثیر منفی دارد. پس بهتر است مراقب باشید تا به جریمه الگوریتم پنگوئن نخورید.

 

رفع پنالتی الگوریتم penguin:

·      لینک هایی که به وب سایت شما داده اند، را بررسی کرده و آن هایی که نا مناسب است را حذف یا no follow کنید.

 

·      لینک هایی که از سایت شما خارج شده اند را بررسی کرده و اگر لینک نا مرتبط یا تکراری داشتید، حذف کنید.

 

·      اگر در مدت زمان کمی back link زیادی گرفته اید، بهتر است آن را کنترل کنید.

 

·      با استفاده از ابزار های سئو، چگالی کلمات کلیدی را در صفحات خود پیدا کرده و اگر بیشتر از 2.5 درصد از صفحه بود، آن را بهبود دهید.

 

·      اگر روی لینکی کنترل ندارید از google disavow استفاده کنید. این ابزار به این معنی است که سایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال این لینک ها ندارد.

 

نتیجه گیری:

الگوریتم پنگوئن گوگل می‌تواند باعث افت رتبه شدید باشد و همچنین می‌تواند خیلی سریع سایت شما را در صفحه نتایج بالا ببرد. بهترین کار برای اینکه توسط این الگوریتم جریمه نشوید، این است که از سئو کلاه سیاه دوری کنید. لینک های پولی و ساخته شده توسط ربات نداشته باشید و از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (Key words) پرهیز کنید. سعی کنید در شبکه های اجتماعی فعال باشید و از طریق social media به سایت خود ورودی طبیعی و واقعی بدهید.

 

امیدوارم که سایتی متناسب با خواسته های گوگل داشته باشید و این پست به شما کمک کرده باشد. منتظر سوالات و نظراتتان هستیم. با ما همراه باشید تا یک درصد بیشتر بدانیم.

 

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.