الگوریتم ونیز گوگل
دسته : تکنولوژی
نویسنده : فاطمه تابع
تاریخ : 1401/8/14
سطح : متوسط
الگوریتم ونیز گوگل
الگوریتم ونیز گوگل یا google venice algorithm برای سئو محلی ارائه شد. یعنی به کسب و کار های کوچک اجازه داد در صفحه اول ننتایج بیایند و کاربران نزدیک به خود را جذب کنند.
الگوریتم ونیز در سال 2012 برای جستجو های محلی ارائه شد. بعد از الگوریتم تازگی محتوا (Freshness) که به صفحه های جدید اهمیت میداد، گوگل متوجه شد که جستجو ها برای یافتن کسب و کار های نزدیک محل کاربر زیاد شده است، به همین دلیل الگوریتم Venice را ارائه داد.
این الگوریتم باعث کسب و کار های کوچک بتوانند در جستجو های محلی بالا بیایند، امکان رقابت با سایت های بزرگ را داشته باشند و مشتریانی که به آنها نزدیک هستند را جذب خود کنند.
این الگوریتم بر اساس موقعیت مکانی یا location کار میکند، به این صورت که کاربری که به اینترنت متصل میشود از روی IP موقعیت مکانی آن تشخیص داده میشود و در database ذخیره میشود، حال زمانی که چیزی را در گوگل جستجو کند الگوریتم ونیز هم در نشان دادن نتایج صفحه جستجو دخالت کرده و کسب و کار های نزدیک به آن را نشان میدهد. لازم به ذکر است که الگوریتم ونیز به تنهایی برای جستجو های محلی کافی نبود به همین دلیل الگوریتم های کبوتر و موش کور ساخته شدند که در پست های بعدی حتما به آن ها خواهیم پرداخت.
گوگل در طی سال ها تلاش کرده که نتایج بهتر و مرتبط تری را به کاربران در صفحه نتایج جستجو ارائه دهد که نشان میدهد، رضایت کاربران برایش اهمیت دارد. اگر قبلا در گوگل کلمه ای مثل کافه یا رستوران را سرچ میکردید، فقط آن هایی را به شما نشان میداد که خیلی معروف هستند و کاری به location شما نداشت. در اصلی یعنی تفاوتی نداشت که شما در کجا، این جستجو را انجام داده اید و برای همه تقریبا یک نتیجه را نشان میداد. اما اکنون اگر این کلمه را در google جستجو کنید میبینید که کافه و رستوران هایی را به شما نشان میدهد که در شهر یا حتی محله شما قرار دارند، حتی اگر این رستوران ها سایت نداشته باشند اما در یک شبکه اجتماعی ثبت شده باشد، صفحه اینستاگرام یا هر چیز دیگری از آنها را به شما نشان میدهد.
در ابتدا برای حل این مشکل گوگل مپ (google map) ارائه شد که شما میتوانستید از روی آن مکان مورد نظر را انتخاب کنید. به این صورت که هنگام سرچ عبارت خود یک قسمتی به نام google places ظاهر میشد که میتوانستید از روی نقشه مکانی را انتخاب کنید. بعد ها گوگل با استفاده از الگوریتم ونیز و GPS سعی کرد وقتی که به internet متصل میشوید موقعیت مکانی شما را ذخیره کرده و در جستجو هایی که انجام میدهید، طبق مکان شما نتایج را بچیند.
این الگوریتم مانند بقیه الگوریتم های دیگر گوگل، ابتدا برای زبان انگلیسی ارائه شد و سپس برای زبان های دیگر. بعد از شروع به کار کردن الگوریتم venice اگر نام شهر یا محله ای را سرچ میکردید بیشتر کسب و کار هایی که اطراف شما بودند را نشان میداد. Google venice algorithm به کسب و کار های کوچک و محلی اجازه داد که به صفحه اول گوگل آمده و بتوانند با کسب و کار های بزرگ رقابت کنند.
این الگوریتم در ابتدا باعث شد برخی سایت ها، اسپم های مرتبط با location را روی سایت خود پیاده کنند. به این صورت که نام تمام شهر ها و استان ها را در قسمتی از سایت خود می نوشتند. این کار باعث میشد در ابتدا گوگل فریب خورده و آن ها را در صفحه اول نتایج جستجو نشان دهد. اما با به روز رسانی های متعدد google، این ترفند ها با شکست مواجه شدند و اعتبار سنجی های سختی روی کار آمدند. یکی از این اعتبار سنجی ها سرویس google my business بود که برای ثبت اطلاعات کسب و کار ها از آن استفاده میشد و البته هنوز هم در حال کار است.
برای اینکه که سایت خود را برای الگوریتم ونیز (google venice algorithm) بهبود دهید میتوانید آدرس خود را درصفحه درباره ما یا ارتباط با ما بنویسید، همچنین از تگ هایی استفاده کنید که نام شهرتان در آن ذکر شده (البته نه بیش از حد) و همچنین کار خودتان را در گوگل بیزینس (google my business) ثبت کنید.
پس متوجه شدیم که گوگل هر لحظه به فکر رضایت کاربران خود است و سعی میکند که نتایج مرتبط و نزدیک تر به کاربر را نشان دهد، به همین دلیل الگوریتم ونیز (venice algorithm) و یا هر الگوریتم و به روز رسانی دیگری را معرفی میکند.
امیدوارم از این پست اطلاعات مورد نظرتون رو دریافت کرده باشید و بتونید سایت خودتون رو برای الگوریتم venice بهینه کنید. با ما همراه باشید تا یک درصد بیشتر بدانیم.
پست های مرتبط