7 مورد از بهترین سرویس دهنده های ابری

ابر - cloud - رایانش ابری - cloud computing - داده - storage - data - کامپیوتر- تکنولوژی

همه ما امروزه به دنبال فضای ذخیره سازی برای اطلاعاتمان هستیم. از موسیقی گرفته تا عکس و فیلم و... این اطلاعات اینقدر زیاد شده است که فلش و گوشی دیگر جوابگو نیست. حمل کردن هارد هم، سخت و خطرناک است چون هر لحظه ممکن است ضربه بخورد و خراب شود و همچنین همیشه به آن دسترسی نداریم. بهترین راه حل برای این مشکلات، استفاده از فضای ابری است. من فاطمه تابع، امروز می خوام براتون چند تا از سرویس دهنده های ابری مطرح رو بررسی کنم، تا انتخاب برای شما ساده تر باشه.

 

 

1)سرویس iDrive

این فضای ابری به صورت رایگان، 5 گیگابایت رو در اختیار کاربران قرار می دهد. در صورت نیاز به فضای بیشتر، کاربران می توانند از سرویس های پولی استفاده کنند. در  این فضای ابری، می توانید هر فایلی را  که می خواهید آپلود کنید و همچنین فایل های از دست رفته خود را تا 30 نسخه قبل، می توانید بازیابی کنید.

 اگر کسب و کار شما بزرگ است و نیاز به فضای بیشتری برای بک آپ گیری (BackUp) اطلاعات دارید، می توانید با پرداخت سالیانه 53 دلار، 5 ترابایت فضای ابری از این سرویس دهنده دریافت کنید. این سرویس دارای ویژگی تشخیص چهره است که برای سازماندهی خودکار تصاویر برای عکاسان، بسیار کاربرد دارد.

 

2)سرویس Google Drive

این فضای ابری برای کاربران اندروید بسیار محبوب است و به صورت رایگان، 15 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر کسب و کار شما با سرویس های گوگل درآمیخته شده، این فضای ابری بهترین انتخاب برای شماست. درست است که رابط کاربری آن در حالت وب خیلی مورد پسند افراد نیست، اما ویژگی Drag & Drop، آپلود را در سیستم عامل های مک و ویندوز بسیار آسان کرده است. از مزایای سرویس ابری گوگل درایو می توان به سرعت بالای آپلود، پشتیبانی از پلتفرم های مختلف، مدیریت عالی عکس و موسیقی و همگام سازی (Sync) با حساب گوگل اشاره کرد.

 

3)سرویس Microsoft OneDrive

این فضای ابری که قبلا با نام اسکای درایو (Sky Drive) شناخته می شد، به صورت رایگان 5 گیگ را در اختیار کاربران قرار می دهد. کابران ویندوز به صورت آفلاین هم می توانند به فایل های خود دسترسی داشته باشند و اگر نیاز به فضای بیشتری داشتند با پرداخت ماهیانه 5 دلار، 1 ترابایت فضا دریافت می کنند. برای استفاده از آن کافی است که یک حساب کاربری Microsoft داشته باشید. اگر به صورت اشتباهی اطلاعات خود را پاک کردید، جای نگرانی نیست چرا که وان درایو، نسخه پشتیبان آن را دارد و می توانید فایل های خود را بازیابی کنید.

 

4)سرویس Next Cloud :  

یک فضای رایگان و Open Source است که برای مدیریت، آپلود و همگام سازی داده ها از آن استفاده می شود. Next Cloud فقط یک فضای ابری آنلاین نیست بلکه می توانید آن را روی سرور خود نصب کنید و مدیریت بیشتری رو فایل ها، داشته باشید. یکی از نکات جالبی که نظر من رو به خودش جلب کرد، این بود که Next Cloud با زبان های PHP و Java Script در سال 2020 نوشته شده.این سرویس، با سیستم عامل های  ویندوز، مک و لینوکس سازگار است. یکی از مزایای آن امنیت بالا به وسیله رمزنگاری دو طرفه است، اما ممکن است رابط کاربری و ظاهرش خیلی مورد پسند کاربران نباشد.

 

5)سرویس ابری آمازون (Amazon Web Service) : 

یکی از مهم ترین نوآوری های شرکت آمازون، سرویس ابریAWS  است که با هدف توسعه رایانش ابری در سال 2006 ارائه شد. این سرویس به شما اجازه دسترسی به 5 گیگ فضای رایگان را می دهد و اگر حساب ویژه داشته باشید، می توانید به تعداد نامحدود عکس ذخیره کنید و 5 گیگ را برای فایل های دیگر بگذارید. سرویس ابری آمازون تنها برای ذخیره سازی داده نیست، بلکه خدمات گسترده تری مثل محاسبه، پردازش، شبکه سازی، توسعه اپلیکیشن و امنیت را ارائه می دهد.

از مزایای بزرگ ترین و مشهور ترین سرویس دهنده خدمات ابری می توان به قیمت مناسب، جستجوی پیشرفته، ارائه خدمات ترکیبی، استقرار و دسترسی سریع و تعریف سیاست های امنیتی شخصی سازی شده اشاره کرد. اگر به پشتیبانی فوری نیاز دارید، باید سرویس های پشتیبانی را خریداری کنید که این می تواند جزو معایب وب سرویس آمازون باشد.

 

6)سرویس iCloud

برای پشتیبان گیری از اطلاعات گوشی یا iPad خود می توانید، از این فضای ابری استفاده کنید. iCloud به صورت رایگان 5 گیگ را در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران ویندوز نیز می توانند از طریقiCloud Drive  از سرویس ابری اپل استفاده کنند. از مزایای این سرویس می توان به قیمت رقابتی و دسترسی راحت به آن در سیستم عامل های اپل اشاره کرد و از معایب آن میتوان به ترافیک متوسط اشاره کرد.

 

7)سرویس Mega

شرکت مگا در سال 2013 در نیوزیلند راه اندازی شد و در سال 2015 برای توسعه خود، توانست نظر سرمایه گذاران را جلب کند. مگا به دلیل سادگی در کارکرد و حجم بیشتر فضای رایگان، توانست با سرویس های ابری بزرگی همچون Drop Box و Google Drive رقابت کند. این برنامه از سرقت محتوای کاربران، با استفاده از اتصال رمز گذاری شده جلوگیری می کند.

این سرویس به صورت اختصاصی، بخشی برای مدیریت عکس و فیلم دارد و رابط کاربری بسیار  خوبی دارد. فضای رایگان اولیه مگا 15 گیگ است و با نصب اپلیکیشن اندروید آن 5 گیگ دیگر به این فضا اضافه می شود. همچنین اگر Extension و برنامه آن را هم نصب کنید به ازای هر کدام، 5 گیگ فضای رایگان دیگر در اختیار شما می گذارد. سرعت آپلود و دانلود این سرویس خیلی مناسب است. من به شخصه، برای بک آپ گیری فایل های خودم از مگا استفاده می کنم و به شما هم پیشنهاد می کنم حتما امتحانش کنید.

 

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.