عناصر معنایی یا Semantic در HTML

بعد از HTML چیست ؟ تعریف و توضیح زبان نشانه گذاری فرامتن و ساختار و آناتومی HTML، می خواهیم با ساختار عناصر معنایی یا Semantic در HTML آشنا بشیم و بررسی کنیم که چه مزایایی برای ما دارند.

سلام، وقتتون بخیر. علی هستم برنامه نویس تیما. امروز در ادامه پست های قبلی یعنی "HTML چیست ؟ تعریف و توضیح زبان نشانه گذاری فرامتن" و "ساختار و آناتومی HTML"، می خواهیم با ساختار عناصر معنایی یا Semantic در HTML آشنا بشیم و بررسی کنیم که چه مزایایی برای ما دارند.

 

Semantic به این معناست که تگ‌های HTML شما، معنای واقعی هدفی که برای آن استفاده می‌شوند را منتقل ‌کنند. Semantic بخشی جدایی ناپذیر از HTML است و زمان پیدایش آن در اوایل دهه 90 بوده است. اما تا اواخر دهه 90 که CSS در اکثر مرورگرها شروع به کار کرد، هرگز اهمیت خاصی پیدا نکرد. با Semantic، تگ‌هایی که مانند <div> و <span> هستند و معنای خاصی ندارند، مورد توجه قرار نمی‌گیرند و تگ هایی مانند <header>، <nav>، <main>، <section>، <footer> و <article> استفاده می شوند که دقیقا همان کار را می کنند ولی معنای خاصی را به مروگر ها، ربات ها و خزنده ها منتقل می کنند. در اصل مزیت قابل توجه در استفاده از تگ های معنایی یا Semantic این است که خزنده های وب می توانند صفحه وب یا وب سایت را به راحتی ایندکس کنند که باعث می شود سئو (SEO) بهبود پیدا کند. علاوه بر این مورد، وب‌سایتی که از Semantic درست استفاده می‌کند، برای کسانی که از screen reader ها برای دسترسی به وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند، سازگارتر و قابل دسترس‌تر می‌شود.

 

حالا می خواهیم به برخی از متداول‌ترین تگ‌های Semantic در HTML بپردازیم:

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.