ویرایش عکس در موبایل با نرم افزار Snapseed

ویرایش عکس,ادیت عکس با موبایل,نرم افزار ویرایش عکس موبایل,نرم افزار ادیت عکس با موبایل,ویرایش حرفه ای عکس با موبایل

Snapseed یکی از گسترده ترین برنامه های ویرایش عکس است که برای عکاسان موجود است. ابزارهایی که در آن وجود دارد می‌تواند برای بسیاری از مردم ترسناک به نظر برسد. به همین دلیل ما این آموزش جامع Snapseed را تهیه کردیم تا به شما کمک کنیم از این برنامه حداکثر استفاده را ببرید.

 

پیمایش در منوی اصلی

اولین نسخه‌های برنامه Snapseed رابط کاربری خوبی نداشتند. اما استفاده از آن در زمان حال، برای افراد عادی به خاطر آپدیت هایی که عرضه کرده، آسان تر شده است.

هنگامی که جدیدترین نسخه Snapseed را باز می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی نماد بزرگ بعلاوه ضربه بزنید تا تصویر مورد نظر بارگیری شود. درست در زیر آن، سه آیتم منو خواهید دید: Looks، Tools و Export.

بسته به کاری که می خواهید انجام دهید می توانید روی هر یک از این گزینه ها ضربه بزنید.

Looks مجموعه ای از فیلترهای اسنپ است که می توانید برای تغییر رنگ عکس های خود روی آن ضربه بزنید. این آیتم، شامل حدود دوازده preset در دو رنگ سیاه و سفید است.

Tools دارای 29 ابزار مختلف است که می توانید از آنها برای ویرایش استفاده کنید. جدا از تنظیمات اولیه، به شما امکان روتوش پیشرفته را نیز می دهد. همچنین اگر می‌خواهید تصاویر هنری ایجاد کنید، preset های متنوع و منحصر به فردی را در اختیار شما قرار داده است.

Export به شما امکان می دهد نتیجه کار را در تلفن خود ذخیره کنید. همچنین به شما امکان می دهد تصاویر خود را ایمیل کنید و آنها را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. 

 

تنظیم عکس ها با ابزارهای اصلی ویرایش

بیایید ابتدا با ابزارهای ساده شروع کنیم. ممکن است با برخی از آنها آشنا باشید.

Tune image– تنظیمات اولیه مانند روشنایی، کنتراست و اشباع را تغییر دهید. همچنین دارای گزینه های دیگری مانند Ambiance و Highlights است که به شما امکان می دهد نور و رنگ تصویر خود را تغییر دهید.

detail- وضوح تصویر خود را با حرکت دادن نوار اسلایدر در بالای صفحه به چپ یا راست بهبود دهید. برای رفع پیکسل های تغییر یافته توسط ابزار Sharpen، روی Structure ضربه بزنید.

curve- با کشیدن ابزار S-curve به بالا یا پایین، رنگ های تصویر خود را تغییر دهید. همچنین می توانید از آن برای تغییر رنگ های خاص در صورت لزوم استفاده کنید. اگر استفاده از نمودار برایتان سخت است، می‌توانید از آیتم های از پیش تعیین شده استفاده کنید.

White balance – ازمد خودکار استفاده کنید تا به برنامه اجازه دهید رنگ‌های تصویر شما را با آنچه در زندگی واقعی می‌بینید، مطابقت دهد. همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی نماد اسلایدر، دما و رنگ را خودتان تنظیم کنید. یا می توانید از انتخابگر رنگ استفاده کنید و برای دقت بیشتر، هر قسمت خاکستری یا سفید را در عکس انتخاب کنید.

Crop- از بین چندین نسبت تصویر مانند مربع برای اینستاگرام و 16:9 برای عکس های پانوراما انتخاب کنید. همچنین دارای ابزار Free Crop است که به شما امکان می دهد خودتان پارامترها را تغییر دهید.

Rotate- تصاویر خود را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. همچنین در صورتی که نیاز به تغییر جهت عمودی یا افقی عکس خود دارید، دارای دکمه Flip نیز می باشد.

 

با تنظیمات از پیش تعیین شده پیشرفته، افکت مورد نظر را اضافه کنید

به غیر از Looks در منوی اصلی، می‌توانید از پریست های قابل تنظیم نیز در بخش Tools بیابید. اما تأثیراتی که آنها ایجاد می کنند فراتر از تغییر رنگ است. برخی از آنها شامل پوشش های ویژه ای هستند که عکس های شما را منحصر به فرد و هیجان انگیز می کند.

در اینجا لیستی از پریست هایی وجود دارد که می توانید در زیر ابزارها استفاده کنید:

drama- چندین گزینه فیلتر از روشن تا تاریک را برای یک "نمای دراماتیک" ارائه می دهد.

Vintage - شامل 9 افکت قدیمی با الهام از عکس است که ظاهر کلاسیک واقعی را ایجاد می کند.

Grain film- اندازه های مختلف دانه فیلم را به تصویر شما اضافه می کند.

Retrolux - شامل گرد و غبار و لکه برای بازسازی ظاهر "سالخورده".

grunge- فیلترهای بسیار اشباع شده به علاوه پوشش هایی از الگوهای تصادفی و لکه ها.

Black and white– از پیش تنظیم های مختلف B&W از روشن تا کنتراست بالا و تاریکی.

noir- تنوعی از preset های سیاه و سفید با ظاهری سینمایی تر.

می‌توانید افکتی را که انتخاب کرده‌اید با ضربه زدن روی نماد با اسلایدرها تغییر دهید. یک کادر گفتگو ظاهر می شود که به شما امکان می دهد پارامترهایی مانند روشنایی و قدرت سبک را تغییر دهید.

بسته به preset که انتخاب می کنید، گزینه ها متفاوت است.

 

تنظیم دقیق با ابزارهای ویرایش پیشرفته

اسنپ سید گزینه های پیشرفته ای را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد عیب های تصاویر خود را برطرف کنید. شما معمولاً می توانید این ویژگی ها را در برنامه های دسکتاپ مانند فتوشاپ (Photoshop) بیابید.

با Snapseed می توانید با چند ضربه ساده روی گوشی خود عکس هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید.

Selective- نقاطی را در تصویر خود انتخاب کنید و روشنایی آن مناطق را تغییر دهید.

Brush– با حرکت تصویر با انگشت خود، عناصر نوردهی مختلف را تغییر دهید. از این ابزار برای جاخالی دادن و رایت عکس های خود استفاده کنید. همچنین در اینجاست که می‌توانید نوردهی، دما و اشباع را در مناطق خاص تنظیم کنید.

Perspective– با کشیدن انگشت خود به بالا، پایین یا چپ و راست، زوایای بد را رفع کنید. این ابزار به شما امکان می دهد تصاویر خود را کج کنید، بچرخانید و مقیاس دهید. برای تغییر پرسپکتیو بدون محدودیت، ابزار Free را فشار دهید.

Expand - اندازه تصویر خود را با فشار دادن تصویر به بیرون یا داخل تغییر دهید. این شامل پر کردن هوشمند برای پر کردن شکاف های موجود در تصویر به طور خودکار است. یا می‌توانید به جای آن از پر کردن سفید یا سیاه برای ایجاد یک قاب ساده استفاده کنید.

Healing- با انگشت خود روی لکه های عکس خود نقاشی کنید. برای پوشاندن جزئیات کوچک، قاب را به هم نزدیک یا کوچک کنید. اگر اشتباهی مرتکب شدید، روی دکمه لغو یا انجام مجدد در پایین صفحه ضربه بزنید.

HDR Scape – با ضربه زدن روی دکمه های Fine یا Strong در پایین صفحه، رنگ تصاویر خود را زنده تر کنید. بسته به آنچه در عکس شماست، طبیعت یا افراد را انتخاب کنید.

Tonal Contrast- تن ها را با استفاده از نوار لغزنده در بالای صفحه تنظیم کنید. گزینه های اصلی عبارتند از تن های بالا، تن های میانی و تن های پایین. اما این ابزار Protect shadows و Protect Highlights را نیز ارائه می دهد.

 

روتوش عکس افراد با ابزارهای پرتره اسنپ سید

بسیاری از مردم دوست دارند از خود و دیگران عکس بگیرند. خبر خوب این است که Google Snapseed ابزارهای ویرایش منحصر به فردی برای ویرایش پرتره نیز دارد.

Glamour Glow - با انتخاب تنظیمات از پیش تعیین شده در این ویژگی، پوست مدل خود را درخشان کنید. همچنین شامل تنظیمات دستی است که به شما امکان می دهد درخشش، اشباع و گرما را تغییر دهید.

Portrait– رنگ پوست سوژه خود را با ضربه زدن بر روی هر یک از تنظیمات از پیش تعیین شده رنگ پریده تا تیره بهبود دهید. دارای چند تنظیم از پیش تعیین شده است که به شما امکان می دهد چهره، چشم ها یا هر دو را برجسته کنید. اگر می خواهید فیلتری را که انتخاب کرده اید تغییر دهید، روی نماد لغزنده ضربه بزنید.

Head Pose- با کشیدن انگشت خود به هر جهت روی صفحه، زاویه گردن یا صورت را تنظیم کنید. همچنین می توانید از آن برای تنظیم اندازه مردمک و لبخند سوژه خود استفاده کنید. و به شما امکان می دهد با تغییر فاصله کانونی، تصویر را صاف یا منحنی نشان دهید.

 

با این ابزارهای ویرایش، تصاویر هنری بسازید

اگر دوست دارید جلوه های هنری روی تصاویر خود ایجاد کنید، اسنپ سید چندین ابزار مفید نیز ارائه می دهد.

Lens Blur - لبه های تصویر خود را با انتخاب ابزارهای blur خطی یا بیضوی محو کنید. با فشار دادن نشانگر، ناحیه blur را افزایش یا کاهش دهید. همچنین اگر گزینه های دیگری را می خواهید، می توانید اشکال مختلفی را از preset ها انتخاب کنید. روی نماد اسلایدر ضربه بزنید تا قدرت blur، انتقال و قدرت تصویر را تنظیم کنید.

Vignette - صفحه را برای بزرگتر یا باریکتر کردن فشار دهید. برای تغییر روشنایی بیرونی و روشنایی داخلی، روی نماد اسلایدر ضربه بزنید.

Double Exposure برای اینکه روی تصویری که از قبل دارید، تصویری روی قرار دهید، باید روی دکمه Add Photo  ضربه بزنید. سپس روی نماد چادر ضربه بزنید تا حالت ترکیبی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد، به نماد قطره آب بروید و نوار اسلایدر را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا تیرگی پوشش خود را تغییر دهید.

Text– نماد پالت را برای انتخاب رنگ مورد نظر انتخاب کنید. سپس به آیکون قطره آب بروید تا کدورت فونت خود را تغییر دهید. در اینجا، دکمه Invert را نیز خواهید یافت. روی آن ضربه بزنید تا متن شما بیشتر دیده شود. برای تغییر طرح خود، روی پوشش ضربه بزنید و از بین چندین آرم و سبک که در کادر بازشو ظاهر می‌شوند، انتخاب کنید.

Frames- با انتخاب از 23 پریست موجود، یک قاب به تصویر خود اضافه کنید. این شامل گزینه هایی با گوشه های تمیز و همچنین قاب های پولاروید است.

 

خروجی گرفتن از عکس شما

هنگامی که تصویر خود را ذخیره می کنید، Snapseed چندین انتخاب به شما می دهد که دقیقاً به شما می گوید که هر گزینه چه کاری انجام می دهد.

Share – تصویر خود را با افراد به اشتراک بگذارید یا آن را در برنامه دیگری باز کنید.

Save- یک کپی از عکس خود ایجاد کنید.

Export - یک کپی از عکس خود ایجاد کنید. اندازه، قالب و کیفیت را می توان در منوی تنظیمات تغییر داد.

Export as - یک کپی در یک پوشه انتخاب شده ایجاد کنید.

Snapseed جایگزین عکسی که ویرایش می کنید نمی شود. در عوض، نسخه ای را که ایجاد کرده اید در برنامه ذخیره می کند. این بدان معنی است که شما می توانید چندین تغییر را بدون تأثیر بر فایل اصلی ایجاد کنید.

پس از اتمام ویرایش، به سادگی به Export بروید و روی Save یا Export ضربه بزنید. خودشه!

منبع:

https://expertphotography.com/snapseed-tutorial/

 

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.