تضمینی کاری کن که دوربینت سال ها برایتان کار کند

آموزش عکاسی- عکاسی مقدماتی _عکاسشو -مراقبت از تجهیزات -دوربین عکاسی -عکاسی -صفر تا صد عکاسی

 

دوربین‌های دیجیتال، مانند بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی، در هنگام کار به مراقبت خاصی نیاز دارند. آنها دارای قطعات حساسی هستند که در اثر جابجایی نامناسب ممکن است آسیب ببینند. اینها روش های رایجی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا از دوربین خود مراقبت کنید وعمر آ ن را افزایش دهید.

 

1.اول از همه دوربین و یا تجهییزات عکاسیتان را به دیگران به هیچ عنوان امانت ندهید. چرا که هیچ کس انداره خودمان دلسوز تجهیزاتمان نیست.

2. برای جلوگیری از افتادن تصادفی دوربین حتما از بند استفاده کنید. بند دوربین یک وسیله حیاتی برای ایمنی دوربین شماست؛ داشتن بند دوربین برای جلوگیری از حوادث ناگهانی مانند سر خوردن دوربین از دست تان ضروری است.

3. استفاده از درپوش لنز (Lens cap) هود لنز و فیلتر .UVاین سه جزو وسایل جانبی هستند که باید همیشه به همراه داشته باشید و جلوگیری میکنند از آسیب به عدسی لنز دوربین.

4 .اگر قرار است دوربین خود را برای مدت طولانی استفاده نکنید، پیشنهاد می دهیم آن را در جای خشک و خنک همراه با بسته های ژل سیلیکا نگهداری کنید. باتری ها را خارج کنید این کار باعث می شود عمر باتری دوربین شما زیاد شود.

5. از انداختن دوربین خودداری کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، دوربین شما حاوی تجهیزات حساسی است که ممکن است در اثر تکان دادن یا ضربه زیاد از بین بروند.

6. دوربین را برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید یا در هنگام گرما در ماشین قرار ندهید. قرار دادن لنز دوربین به سمت نور شدید خورشید برای مدت طولانی می تواند سنسور را خراب کند. گرما می تواند گریس های روان کننده بین قطعات و اجزای دوربین را از بین ببرد یا ذوب کند، که باعث صدمه زدن به دوربین و سخت افزار آن می شود. به علاوه، قطعات دوربین وقتی که داغ می شوند منبسط می شوند. همه اینها می تواند عملکرد دوربین شما را مختل کند، برای مثال ممکن است شاتر دوربین گیر کند و خوب کار نکند.

7. با تمام قسمت های متحرک دوربین با احتیاط رفتار کنید. اگر لولاها و دکمه‌ها گیر کرده‌اند، هرگز به زورمتوسل نشوید و آن را به فرد متخصصی نشان دهید چرا که می‌تواند شما را راهنماییی کنند و آسیب احتمالی که ممکن است به دوربین شما وارد شود جلوگیری کند.

8. قبل از جدا کردن کابل یا خارج کردن باتری یا کارت حافظه، دوربین را خاموش کنید.

9. زمانی که لنز دوربینتان را میخواهید تعویض کنید سعی کنید این کار را در فضای بسته  انجام دهید و لنزی که می‌خواهید تعویض کنید را نزدیک به دوربین قرار داده تا از زمان باز بودن دریچه لنز دوربین کم کرده و احتمال وارد شدن خاک به داخل دوربین را کاهش دهید.

10.مایع تمیزکننده لنز را مستقیماً روی لنز قرار ندهید. در صورت نیاز، چند قطره را روی یک پارچه تمیز کننده دوربین بریزید. پارچه های میکروفیبر به شدت توصیه می شود.

 

منبع:

https://www.picturecorrect.com/12-tips-to-maintain-a-camera/

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.