کمک های اولیه برای دوربینی که دچار اب خوردگی می شود

آموزش عکاسی-نگهداری دوربین-بدترین اتفاقات برای هر عکاس-خراب شدن دوربین-خیس شدن دوربین-مراقبت از تجهیزات

یکی از بدترین اتفاقاتی که  برای هر عکاس و یا هر تصویر برداری ممکن است رخ بدهد، آسیب دیدن تجهیزاتش است. شاید برای شما  این سوال پیش امده باشد که اگر ناخواسته دوربینم توی آب بیوفته یا بر اثر بارش شدید باران خیس شود  چه اقداماتی را باید انجام بدهم. این اقدامات اولیه هستند که کمک می کنند دوربین شما آسیب کمتری ببیند. پیشنهاد میدهم حتما این ویدیو رو تا آخر ببینید چرا که یک روز در یک جا بتوانید به یک نفر کمک کنید.

اولین کاری که قبل از تمامی این موارد باید انجام بدهید اینکه آرامش خودتان را حفظ کنید و بدون فوت وقت  سریعا دوربین را از آب بیرون بکشید و آن را به مکانی خشک منتقل کنید چرا که آب کمتر... به معنی آسیب دیدگی کمتر است .

1.دوربین خود را خاموش

در مرحله بعد دوربین خود را خاموش کنید واز یک حوله خشک برای پاک کردن آب از سطح بیرونی دوربین استفاده کنید به هیچ عنوان دوربین را روشن نکنید چرا که خطر آسیب سخت افزاری وجود دارد.با توجه به ولتاژ ارائه شده توسط باتری، اگر مقداری آب به مدارهای دوربین نشت کرده باشد، روشن کردن دوربین در این زمان می تواند آسیب قابل توجهی به دوربین وارد کند.

2. باتری را از دوربین خارج کنید

یکی از قطعات دیگر که به شدت نسبت به آب و رطوبت حساس است و ممکن است اسیب ببیند باتری دوربین است .از دستمال خشک  دیگری برای پاک کردن خود باطری و محفظه ای که در ان قرار میگیرد استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که کاملاخشک شده  باشد. درب محفظه را به هیچ عنوان نبندید و بگذارید که هوا وارد محفظه شود.

3.بیرون آوردن کارت حافظه

در صورت آبخوردگی دوربین خود حتما کارت حافظه را از آن خارج کنید. البته بیشتر کارت های حافظه جدید در برابر آب مقاوم هستند. اما بهتر است مموری را از دوربین بیرون آورده و آن را خشک کنید.در صورت امکان درب محفظه نگهدارنده کارت حافظه را باز نگه دارید .

4.دوربین را در مکانی گرم و خشک قرار دهید

و در آخر دوربین را حداقل به مدت 24 تا 48 ساعت در مکانی گرم و خشک قرار دهید تا زمان کافی برای تبخیر رطوبت داخلی داشته باشید.

فقط بعد از اینکه دوربین زمان زیادی برای خشک شدن داشت، باید سعی کنید آن را روشن کنید. اگر در این زمان مشخص شد که دوربین کار نکرد، باید توسط تعمیرکار مجاز ارزیابی شود.

 

*نتیجه گیری*

همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است. اگر شما شخصی هستید که علاقه زیادی به عکاسی در روزهای بارانی دارید و یا اینکه زیاد در مناطق ساحلی عکاسی می کنید پیشنهاد می دهیم که از وسایلی که دوربین شما را در برابر آب حفظ می کند مانند کاور ضد آب استفاده کنید. در صورتی که برای شما اتفاقی مانند مثال بالا پیش آمد. پیشنهاد میدهیم که در صورت امکان سه مرحله اول را با دقت انجام دهید و در اولین فرصت به فرد متخصصی مراجعه کنید.

 

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.