افزودن به سبد خرید
فصل چهارم ابزار شیپ (Shape Tools) و موشن شیپ ها

افزودن به سبد خرید

قیمت : 700,000 تومان 350,000 تومان

فصل چهارم ابزار شیپ (Shape Tools) و موشن شیپ ها راهنمایی می خواهید؟

وضعیت دوره : در حال برگزاری

دسته : افترافکت

مدرس : مجتبی بهروزی

تاریخ انتشار : 1402/9/19

تاریخ بروزرسانی : 1402/9/20

مناسب برای : هنرمندان - فری لنسر ها - تولیدکنندگان محتوا - موشن دیزانرها - یوتیوبرها - گرافیست ها - انیماتور ها - علاقه مندان به گرافیگ متحرک و جلوه های ویژه کامپیوتری - علاقه مندان به حوزه های هنری و تبلیغات - تولید کنندگان مدیا

سطح : از مقدماتی تا پیشرفته

درصد پیشرفت آموزش:

100 %

حجم کلی ویدیو ها 1.47 گیگابایت

تعداد ویدیو ها 18

زمان آموزش 9:13 ساعت

فرمت ویدیو MP4

کیفیت Full HD

ورژن نرم افزار افترافکت CC 2022 - CC 2023

میانگین زمان ویدیو ها 30 دقیقه

فایل های آموزشی کلیه عکس ها فیلم ها و فایل های آموزشی افتر افکت در هر فصل قابل دانلود است

شورتکات همه شورتکات ها به صورت زیرنویس در ویدئو لحاظ شده است

کد آموزش : TU_2684392300

نحوه پرداخت : نقدی

نوع آموزش : دانلودی

آموزش های مرتبط

فصل سوم ابزار ماسک و پد (Mask / Path Tools) 50%

فصل سوم ابزار ماسک و پد...

300,000 تومان
150,000 تومان
فصل دوم ساخت کی فریم (Key frame) و انیمیشن در افترافکت 50%

فصل دوم ساخت کی فریم (Key...

300,000 تومان
150,000 تومان

فصل چهارم ابزار شیپ (Shape Tools) و موشن شیپ ها راهنمایی می خواهید؟

موشن شیپ ها Motion shape یا Shape Tools - ابزارهای شیپ شامل: motion shape - stroke - taper - wave - merge path - offset path - wiggle path - trim path - match cut- 3D in after effects - تکنیک های شیپ: نوشته سه بعدی - مورف با شیپ ها - تولید استوری اینستاگرام - ترانزیشن - لوگو موشن با شیپ ها - Call out

در ابتدای این بخش با ابزارهای ساخت و دیزاین در افترافکت آشنا می شیم و علاوه بر مفاهیم اولیه، با قوانین موشن شیپ ها آشنا شده و در ادامه به جزئیات بیشتر و تمرین خواهیم پرداخت. این فصل شامل 18 ویدیو است و تمرین های فراوانی به همراه دارد.  دقت در بخش های اولیه و تمرین فراوان منجر به تولید موشن گرافیک های بسیار چشم نوازی خواهد شد. به عنوان راهنمایی: به ترتیب قرار گیری ایتم ها دقت لازم را داشته باشید.

پیش نیاز های آموزش

رمز فایل ها teamaa.ir است

مواردی که در این آموزش یاد می گیرید:
Tutorial Topics

مقدمه و آشنایی با موشن شیپ ها

موشن شیپ یک ابزار ساده و به شدت کاربردی است. شاید بتوان گفت یگانه ابزار طراحی در افترافکت است. قبل از ورود به مباحث اصلی این بخش کمی با کارایی موشن شیپ ها آشنا می شویم. در بخش ابتدایی چند ویدیو که با ابزار موشن شیپ ساخته شده رو خواهیم دید, پس از آن با عناوین مختلفی که با کمک موشن شیپ ها می توان تولید کرد, آشنا خواهید شد.
Tutorial Topics

ابزار های موشن شیپ

در هر شیپ همواره سه عنوان وحود دارد: مرز یا Path - درون شیپ یا Fill - محیط شیپ یا Stroke که در این عنوان خواهیم آموخت. علاوه بر آن با انواع ابزارهای پارمتریک, ابزار پن و جزئیات عناصر شيپ ها مانند خطوط Linear - Bezier کاملا آشنا خواهید شد. در انتهای این ویدیو با مواردی روبرو می شویم که نیازمند درک بهتر از روابط و قوانین این ابزار است.
Tutorial Topics

قوانین لایه های شیپ

هنگام کار با شیپ ها مواردی را خواهیم دید که در ایتدای کار ممکن است موجب سردرگمی شود. به عنوان مثال ممکن است شما چندین شیپ را تولید کرده باشید اما فقط یک لایه در تایم لاین ببینید و البته موارد دیگر. در نظر داشتن این قوانین موجب تسهیل در ساخت موشن شیپ ها و بخصوص هنگام تمرین برای دانشپذیران خواهد بود.
Tutorial Topics

وارد کردن PSD و AI در افترافکت

دانستن تفاوت فایل های وکتور و بیت مپ, آشنایی با سایت های دانلودی و قوانین استفاده از آنها, لایه بندی قبل از ورود فایل به افترافکت, ‌امکان سنجی برای تبدیل فایل های ایلاستریتور و فتوشاپ به شیپ ها, ساخت یک استوری اینستاگرام و یک تصویر سازی با استفاده از فایل های ایلاستریتور را در این بخش خواهید آموخت.
Tutorial Topics

آشنایی با استروک Stroke

استروک یکی از مهمترین بخش های شیپ است. آشنایی با بخش های دیگر آن همچون Wave - Taper به همراه دو تمرین مجزا این بخش را کامل و کاربردی می کند.
Tutorial Topics

آشنایی با Group

در این بخش با جمع کردن همه شیپ ها در یک گروه و استفاده از آن برای تولید یک منظومه مفهوم Group را خواهید آموخت. علاوه بر آن با چند آیتم دیگر در بخش Add آشنا می شویم.
Tutorial Topics

آشنایی با Merge Paths

با کمک این گزینه نحوه ی ترکیب کردن چند شیپ را با یکدیگر خواهید آموخت. آشنایی با گزینه های Merge – Add – Intersect – Excluding Intersections و تمرین به ازاء هر کدام از این موارد در این آموزش اجرا می شوند.
Tutorial Topics

آشنایی با Pucker Bloat و آفست

آفست پد یکی دیگر از آیتم های شیپ هست که اگر چه بسیار ساده است اما کارایی بالایی دارد. تولید یک متن نئونی با این آیتم بسیار ساده و زیبا خواهد بود. در انتها, کار خود را با Pucker Bloat به پایان می رسانیم.
Tutorial Topics

Repeater Twist Round Corner

ابزار تکرار یا Repeater‌ به راحتی به ما اجازه تکرار و ترکیب چندشیپ را می دهد. تولید شیپ های در هم تنیده از قابلیت های این آیتم است. ابزار پیچش یا Twist و ابزار Round Corner نیز در این بخش مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.
Tutorial Topics

Wiggle - Zig Zag

ساخت یک حرکت رندوم چه در سطح و مرز شیپ و چه در بخش ترانسفورم و حرکتی یک شیپ با ابزارهای Wiggle path - Wiggle Transform به راحتی امکان پذیر است. در کنار آن آیتم زیک زاک را تجربه خواهیم کرد.
Tutorial Topics

آشنایی با Trim Path

Trim Path یکی از پر کاربردترین المان ها در شیپ هاست. این بخش پر کاربرد در طی پنج فصل با تمرین های کاربردی ارائه شده که شامل تولید زیر نویس - کال آوت - لوگو - ترانزیشن و ... می شود. دیدن این بخش ها اکیدا توصیه می شود.
Tutorial Topics

تمرین

تمرین تمرین تمرین - حالا که با ابزارهای تولید شیپ آشنا شدیم خوبه که به تمرین بپردازیم پس در سه فصل پیش رو با تمرین های جذاب و مختلف مثل Match Cut - 3D Text - Change Font Width این یادگیری رو کامل تر خواهیم کرد.
سرفصل ها
فایل های دانلودی این فصل:

بخش 1 : مقدمه و آشنایی با موشن شیپ ها (رایگان)

در این مقدمه کوتاه چند نمونه از کارهایی که با ابزار موشن شیپ ساخته شده رو می بینیم و به صورت گذرا، از عناوین مختلفی که با کمک موشن شیپ ها تولید می شوند عبور خواهیم کرد

Motion shapes - Line Arts - Memphis Design - HUD Head Up Display  - illustrator Files to motion shapes - Characters



بخش 2 : ابزار های موشن شیپ - Shape Tools (رایگان)

در این بخش ابزارهای تولید شیپ Shape Tools مورد بررسی قرار می گیرند:

آشنایی با سه بخش اصلی در هر شیپ: Path Stroke – Fill - 
آشنای با ابزارهای پارامتریک Parametric  و شورتکات های کمکی و نحوه ی تولید شیپ
آشنایی با 
Pen Tools
آشنایی با جزئیات در بخش Fill
تولید و استفاده از Linear and Radial Gradients
چرایی و نحوه ی تبدیل المانهای پارامتریک Convert to Bezier Path  و استفاده از Vertext ها
نحوه ی کپی گرفتن از شیپ ها
و در انتها با سوالات مختلفی رو برو می شویم که اساس 
Shape Layer ها هستند و مطمئنا در حین کار با اونها برخورد خواهیم کرد.
دانستن این قوانین 
Shape Rules به بهتر اجراشدن موشن شیپ ها و راحتی کار کمک به سزائی خواهند کرد که در بخش آینده با این قوانین آشنا می شویم.



بخش 3 : قوانین لایه های شیپ Shape layers Rules (رایگان)

در زمان کار کردن با Shape layer ها با مواردی روبرو خواهیم شد که من اونها رو تحت عنوان قوانین ابزارهای شیپ گردآوری کردم.

دانشتن این قوانین کمک فراوانی می کنه تا چهار چوب دقیقی از رفتار این ابزار به دست ما برسه و با دقت بیشتری با این ابزار شروع به کار کنیم.

قوانین هفت گانه ابزار های شیپ از قرار زیر است:

1. انکرپوینت در شیپ ها (Anchor Point position)
2. امکان ایجاد چند شیپ در یک لایه و یا جدا ساختن لایه ها (Different Shapes in one layers)
3. ابزارهای حرکت در کل لایه و تفاوت اون با ابزارهای حرکت تحت عناوین شیپ (
Transforms)
4. تولید ماسک روی شیپ (
Mask on Shape)
5. آیتم های پارامتریک و تغییر اون ها به راس های قابل تغییر (
Convert Parametric To Bezier Path)
6. تقاوت اسکیل در شیپ ها با سایز اون ها (
Size vs Scale in Shape layers)
7. وکتور بودن شیپ ها (
Shapes are Vector)



بخش 4 : ورود فایل های فتوشاپ و ایلاستریتور به افترافکت

در آخرین بخش از قوانین موشن شیپ )Motion shape Rules( با وکتور ها و بیت مپ ها رو به رو شدیم (Vector vs Bitmap)

آنچه در این بخش خواهیم آموخت:

وکتور چیست؟  بیت مپ چیست؟
تاثیر زوم ( Zoom ) در فایل های وکتور و تفاوت آن با اسکیل ( Scale )
آشنایی با دکمه رستر (
 Rasterize for Vector) برای اجرا کردن وکتورها
آشنایی با 
سه سایت جهت دانلود فایل های وکتور و PNG
آشنایی ابتدایی با لایسنس ها و مفهوم (
Attribution in Copyright law )
ایمپورت کردن یک فایل (
Ai – Illustrator Files) و اهمیت لایه بندی قبل از ورود به افترافکت
مواردی که باید قبل از ورود فایل های ایلاستریتور به افترافکت مد نظر قرار داد
تبدیل لایه های (
 Ai ) به شیپ ( Convert to Shape Layer )
آشنایی با افکت (
 Tint ) و تفاوت آن با افکت ( Fill )
انیمیت کردن با جابجایی رئوس (
 Vertex )
ایمپورت کردن فایل های فتوشاپ و تفاوت آن با فایل های ایلاستریتور
ساخت یک استوری اینستاگرام با فایل فتوشاپی
و آشنایی با تایم بندی و فاصله گذاری بین کی فریم ها


بخش 5 : آشنایی با استروک Stroke

آشنایی با استروک Stroke

کشیدن یک خط کاملاً صاف
تولید موج با ابزار  Wave و  Taper جزئیات آن

آشنایی با
Dash - Miter Limit

آشنایی باLine Cap شامل :
Butt Cap - Round Cap Projecting Cap

آشنایی باLine Join شامل:
Miter Join – Round Join – Bevel Join
و تفاوت Projecting Cap  Butt Cap - 


با استفاده از همین بخش دو تمرین را انجام می دهیم

در تمرین اول :
حرکت یک قایق در رودخانه و تولید موج را خواهیم داشت.

وارد کردن یک فایل ایلاستریتور
تنظیم  Mode و Opacity فایل  Ai
آشنایی با Show Layer Controls
و تولید موج و حرکت آیتم ها متناسب با موج

در مثال دوم:
تولید شعله های آتش با استفاده از Stroke – Taper – Wave
آشنایی با افکت Gradient Ramp
آشنایی با Gradient Stroke
تغییر و جابجایی رنگ در گرادینت ها به صورت دستی با استفاده از هندل ها
آشنایی با افکت Roughen Edges و جزئیات آن
و آشنایی با افکت Glow


بخش 6 : آشنایی با Group

آشنایی باGroup  و آیتم های دیگر در بخش ADD شامل Motion shapes – Fill – Stroke - Gradients

 Group و ساختن یک منظومه  Solar system
طرز قرار دادن همه Anchor Point ها در مرکز Shape هم در Transform Layer و هم در Transform.Shape
 شناخت کامل نسبت به Layer Transform و Shape Transform و Position در بخش Path ها با استفاده از تمرین منظومه

طرح یک سوال برای درک بهتر Group و نیاز به آن
آشنایی با Transform.Group
 آشنایی بهتر با Anchor Point با تمرین معکوس
آشنایی با آیتم های Rectangle – Ellipse – Polystar - Path در بخش Add
تفاوت Add / Shape و کشیدن یک Shape با Shape Tool
Fill - Strike – Gradients  در بخش Add
و در نهایت اضافه کردن چند Stroke در یک Shape


بخش 7 : آشنایی با Merge Paths

آشنایی باMerge Paths   و گزینه هایی که نیاز به دو یا چند Shape دارند.
آشنایی با Merge – Add – Intersect – Excluding Intersections
اولویت Stroke و Fill در Merge Paths
تفاوت Merge Paths در درون Shape Path یا بیرون آن
ساخت یک درخت با استفاده از Add - Merge Paths -
کم کردن یک یا چند شیپ از یک شیپ با ساختن یک لوگو و ادیت رأس ها با کمک  Convert Vertex Tool
آشنایی با اولویت لایه ها در کم کردن آنها   Subtract
آشنایی با بخش Intersect یا بخش مشترک
آشنایی با بخش غیر مشترک یا  Exclude Intersections

یک تمرین برای نمایش لایه های زیرین Shape و استفاده از Exclude Intersection بجای Alpha Matte
آشنایی با افکت Cell Pattern
جمع بندی و تولید یک پازل با استفاده از چند Merge Paths


بخش 8 : آشنایی با Offset Paths - Pucker Bloat

تنظیمات Offset Paths  و تولید یک موشن شیپ
کار با کی فریم ها  Time Reverse Keyframes
ترکیب موشن شیپ ها

تولید نوشته نئون و خاموش و روشن کردن حروف به صورت چشمک زن
تولید یک آیتم شبیه لوگو با استفاده از همان متن و نئون قبلی

آشنایی با Pucker Bloat
ترکیب آن با Offset Paths و تولید یک شکل تار عنکبوتی


بخش 9 : آشنایی با Repeater - Twist - Round Corners

آشنایی با ابزارRepeater
تناسبRepeater Transform  با آیتم مبدا و یا Source
Repeater گرفتن از یکRepeater   دیگر

ساختن یک صحنه پر شده از مربع های یکسان و انیمیت کردن مربع ها
تفاوتRepeater   ها و اولویت بندی آنها

تولید یک شیپ در هم تنیده با استفاده از  - Pucker Bloat - Repeater Gradient Stroke
ریپیتر و انیمیت کردن بخش های مختلف و تاثیر تنظیمات شیب سورس بر روی همه آیتم های ریپیتر بر اساس اولویت ها

ساخت شیپ به صورت یک دایره کامل با کمکRepeater
قانون تقسیم بندی تعداد کپی و قرارگیری شیپ ها به صورت مساوی بر روی مسیر دوار

ساخت یک تونل پارالکس Parallax با استفاده ازRepeater 

تولید چرخش های متناوب یک شیپ با نظم و ترتیب با استفاده ازRepeater  جهت تولید یک بک گراند داینامیک Dynamic Background

یادگیری بهتر و تفاوت در انیمیت کردنRepeater  های متعدد

تولید یکRepeater  چرخ دنده ای با استفاده از Taper – Line Stroke و تنظیم صحیح Anchor Point

آشنایی با Round Corners  تفاوت و اولویت این بخش با Roundness  داخلی برخی از شیپ ها

آشنایی با Twist و تولید یک اسپیرال

تمرین آخر تولید یک آیتم پیچیده با کمک  Repeaterو Twist  و Group shape
جمع بندی و یادآوری  


بخش 10 : آشنایی با Wiggle Path, Wiggle Transform - Zig Zag

آشنایی با Wiggle Path, Wiggle Transform - Zig Zag

چیستی و مولفه های اصلی در Wiggle
جزئیات Wiggle و ارتباط مولفه های wiggle  در شیپ با مولفه ی اصلی
ترکیب Wiggle Transform  با Repeater و تفاوت اولویت ها
استفاده از Wiggle transform  در یک متن

ساخت یک لاین Zig Zag و حرکت آن توسط Dash
آمادگی برای ورود به Trim Paths


بخش 11 : آشنایی با Trim Path بخش اول

آشنایی با ابزار های Trim Path

Start - End - Offset - Trim Multiple Shapes
اجرای حرکت روی چندین شیپ یه صورت یکسان یا جداگانه
جابجایی جهت حرکت
جابجایی Start - End با کمک Offset
محدودیت در Trim Path

تمرین مسیریابی با نقشه
اولویت در قرار گیری محل  Trim Path
استفاده از Convert Vertex Tool
استفاده از ماسک روی شیپ ها
درک تفاوت Dash  و Trim Path
ساخت چند موشن شیپ و استفاده از دیگر آیتم های شپپ


بخش 12 : آشنایی با Trim Path بخش دوم

آشنایی  با  Title - Lower Thirds - Call Outsو دیدن نمونه ها

تولید یک Lower third
تایم بندی و هماهنگی موشن شیپ ها با هم و با متن 
تولید یک موشن شیپ دیگر برای استفاده جهت بک گراند یک Title
آشنایی با افکت Transform  و کاربرد آن و تولید یک عنوان جدید
بازی با آفست و تغییر حرکت Start - End

آشنایی و تولید Call-Out
آشنایی با افکتBeam  جهت کشیدن یک لاین با ابتدا و انتهای متحرک 
انتخاب کی فریم خطی برای نگه داشت سرعت ثابت در حرکت دو آیتم 
نحوه تایم بندی و رنگ بندی برای تسریع روال کار
قرار دادن و هماهنگی یک سمت از لاینbeam  با سوژه متحرک در صحنه


بخش 13 : آشنایی با Trim Path بخش سوم

استفاده از Path شیپ برای حرکت در position
استفاده از Trim Path  بحای افکت Stroke

شبیه سازی حرکت الکتریسیته روی مسیر یک شیپ 
استفاده از wiggle path – Trim Path
استفاده از افکت Glow
اعمال افکت فقط بر روی الکتریسیته 
تولید یک لوگو با همان حرکت الکتریسیته 
تغییر موقعیت start  با استفاده از offset

تغییر دایره به یک شکل منحنی با استفاده از pucker bloat
اهمیت اولویت در آیتم های Add

آمادگی برای تولید ترنزیشن و تعریف Transition


بخش 14 : آشنایی با Trim Path بخش چهارم

ترنزیشن و رنگ بندی لایه های مختلف
آشنایی با سایت https://colorhunt.co/
انتخاب رنگ و استفاده در افترافکت

تولید اولین ترانزیشن دایره شکل 
استفاده از شیپ ها و قرار گیری متوالی آنها
آشنایی با key Marker  ها
نحوه و کارایی ابزار جستجو در بخش Time Line
رندم کردن حرکت شب ها و یا توالی آنها با استفاده از Offset 

تولید یک ترانزیشن خطی 
تغییر دادن زمانبندی کی فریم ها

تولید یک ترازیشن پیچیده تر با استفاده از همان ترانزیشن قبلی
تولید سایه برای ترانزیشن قبلی و تعییرات در کی فریم های آن
آشنایی با افکت Tint

آمادگی برای بخش بعدی بعنی شیپ ها و متن ها


بخش 15 : آشنایی با Trim Path بخش پنجم

تکنیک های انیمیت کردن متن توسط شیپ ها 

حرکت یک شیپ از روی متن و شکل دادن آن
تولید استروک و کار با Tapper
حرکت استروک با استفاده از Trim Path  و رنگ بندی کردن شیپ ها

انیمیت کردن استروک یک متن 
استروک دادن به متن و تنظیم آن به صورت یک متن درون تهی

شکل گرفتن متن درون پٌر
کار با Offset Path جهت لاین وسط متن
تکرار و ایجاد تفاوت های رنگی و زمانی
تک لاین کردن Offset Path  با استفاده از Trim Path > Offset

ساخت یک نماد شبیه  G گوگل  و انیمت کردن آن
تایم بندی کی فریم ها برای تغییر و تنظیم سرعت


بخش 16 : تمرین موشن شیپ بخش اول

آشنایی مختصر با سه بخش تمرینی

آشنایی با تکنیک Match Cut
مقدمه و مروری بر مورف ها
مشکلات مورف ها
مورف کردن با شیپ ها
تبدیل کردن اشکال به پد برای مورف شیپ ها

مقدمه برای ایجاد  Match Cutو تعریف آن
استفاده ار ابزار های Lock - Shy  برای خالی کردن صحنه
ایجاد یک مچکات با استفاده از حروف
آشنایی با افکت  CC Bend It
آشنایی با حرکت Back  در موشن گرافیک
تولید incoming back – outgoing back
تغییر گراف های برای کاملتر کردن موشن
ایجاد حالت سه بعدی 3D   برای حروف


بخش 17 : تمرین موشن شیپ بخش دوم

تولید یک نوشته سه بعدی در ایلاستریتور

لایه بندی مناسب در ایلاستریتور
وارد کردن لایه ها به افترافکت
تولید یک بک گراند با استفاده از ایفکت  Gridو ایفکت  Corner Pin
ایجاد حرکت کشسانی حروف با انیمیت کردن پازیشن و Path های هر حرف
تنظیم کی فریم ها و ایجاد حرکت نرم


بخش 18 : تمرین موشن شیپ بخش سوم

ایجاد یک متن و حرکت آن از فونت ضخیم به باریک 

تبدیل فونت به شیپ و تغییر در پد های آن
آشنایی با Time Reverse Keyframes
جابجایی کی فریم ها و لایه ها برای حرکت کامل تر
ماسک کردن روی شیپ و استفاده از Mask Feather
کاربرد و استفاده از Adjustment Layer
آشنایی با افکت Mirror
آشنایی با افکت  Fast Box Blur

 

 


آموزش های مرتبط

فصل سوم ابزار ماسک و پد (Mask / Path Tools) 50%

فصل سوم ابزار ماسک و پد...

300,000 تومان 150,000 تومان
فصل دوم ساخت کی فریم (Key frame) و انیمیشن در افترافکت 50%

فصل دوم ساخت کی فریم (Key...

300,000 تومان 150,000 تومان

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات و پرسش ها و پاسخ ها:
هنوز نظری ثبت نشده است.