افزودن به سبد خرید
قیمت :
700,000 تومان
350,000 تومان
فصل چهارم ابزار شیپ (Shape Tools) و موشن شیپ ها راهنمایی می خواهید؟
وضعیت دوره : در حال برگزاری
دسته : افترافکت
مدرس : مجتبی بهروزی
تاریخ انتشار : 1402/9/19
تاریخ بروزرسانی : 1402/9/20
مناسب برای : هنرمندان - فری لنسر ها - تولیدکنندگان محتوا - موشن دیزانرها - یوتیوبرها - گرافیست ها - انیماتور ها - علاقه مندان به گرافیگ متحرک و جلوه های ویژه کامپیوتری - علاقه مندان به حوزه های هنری و تبلیغات - تولید کنندگان مدیا
سطح : از مقدماتی تا پیشرفته
درصد پیشرفت آموزش:
حجم کلی ویدیو ها 1.47 گیگابایت
تعداد ویدیو ها 18
زمان آموزش 9:13 ساعت
فرمت ویدیو MP4
کیفیت Full HD
ورژن نرم افزار افترافکت CC 2022 - CC 2023
میانگین زمان ویدیو ها 30 دقیقه
فایل های آموزشی کلیه عکس ها فیلم ها و فایل های آموزشی افتر افکت در هر فصل قابل دانلود است
شورتکات همه شورتکات ها به صورت زیرنویس در ویدئو لحاظ شده است
کد آموزش : TU_2684392300
نحوه پرداخت : نقدی
نوع آموزش : دانلودی
موشن شیپ
ابزار شیپ
قوانین شیپ ها
استفاده از فایل ایلاستریتور در شیپ ها
motion shape
stroke
taper
wave
merge path
offset path
wiggle path
trim path
Match cut
3d in after effects
نوشته سه بعدی
مورف با شیپ ها
تولید استوری اینستاگرام
تکنیک های شیپ
ترانزیشن با شیپ ها
ساخت لوگو موشن با شیپ ها
تولید Call out
آموزش افترافکت
After effect tutorial
آموزش های مرتبط
فصل سوم ابزار ماسک و پد...
150,000 تومان
فصل دوم ساخت کی فریم (Key...
150,000 تومان
فصل اول آموزش اساسی افترافکت...
50,000 تومان
فصل چهارم ابزار شیپ (Shape Tools) و موشن شیپ ها راهنمایی می خواهید؟
موشن شیپ ها Motion shape یا Shape Tools - ابزارهای شیپ شامل: motion shape - stroke - taper - wave - merge path - offset path - wiggle path - trim path - match cut- 3D in after effects - تکنیک های شیپ: نوشته سه بعدی - مورف با شیپ ها - تولید استوری اینستاگرام - ترانزیشن - لوگو موشن با شیپ ها - Call out
در ابتدای این بخش با ابزارهای ساخت و دیزاین در افترافکت آشنا می شیم و علاوه بر مفاهیم اولیه، با قوانین موشن شیپ ها آشنا شده و در ادامه به جزئیات بیشتر و تمرین خواهیم پرداخت. این فصل شامل 18 ویدیو است و تمرین های فراوانی به همراه دارد. دقت در بخش های اولیه و تمرین فراوان منجر به تولید موشن گرافیک های بسیار چشم نوازی خواهد شد. به عنوان راهنمایی: به ترتیب قرار گیری ایتم ها دقت لازم را داشته باشید.
پیش نیاز های آموزش
رمز فایل ها teamaa.ir است
مواردی که در این آموزش یاد می گیرید:
مقدمه و آشنایی با موشن شیپ ها
موشن شیپ یک ابزار ساده و به شدت کاربردی است. شاید بتوان گفت یگانه ابزار طراحی در افترافکت است. قبل از ورود به مباحث اصلی این بخش کمی با کارایی موشن شیپ ها آشنا می شویم. در بخش ابتدایی چند ویدیو که با ابزار موشن شیپ ساخته شده رو خواهیم دید, پس از آن با عناوین مختلفی که با کمک موشن شیپ ها می توان تولید کرد, آشنا خواهید شد.ابزار های موشن شیپ
در هر شیپ همواره سه عنوان وحود دارد: مرز یا Path - درون شیپ یا Fill - محیط شیپ یا Stroke که در این عنوان خواهیم آموخت. علاوه بر آن با انواع ابزارهای پارمتریک, ابزار پن و جزئیات عناصر شيپ ها مانند خطوط Linear - Bezier کاملا آشنا خواهید شد. در انتهای این ویدیو با مواردی روبرو می شویم که نیازمند درک بهتر از روابط و قوانین این ابزار است.قوانین لایه های شیپ
هنگام کار با شیپ ها مواردی را خواهیم دید که در ایتدای کار ممکن است موجب سردرگمی شود. به عنوان مثال ممکن است شما چندین شیپ را تولید کرده باشید اما فقط یک لایه در تایم لاین ببینید و البته موارد دیگر. در نظر داشتن این قوانین موجب تسهیل در ساخت موشن شیپ ها و بخصوص هنگام تمرین برای دانشپذیران خواهد بود.وارد کردن PSD و AI در افترافکت
دانستن تفاوت فایل های وکتور و بیت مپ, آشنایی با سایت های دانلودی و قوانین استفاده از آنها, لایه بندی قبل از ورود فایل به افترافکت, امکان سنجی برای تبدیل فایل های ایلاستریتور و فتوشاپ به شیپ ها, ساخت یک استوری اینستاگرام و یک تصویر سازی با استفاده از فایل های ایلاستریتور را در این بخش خواهید آموخت.آشنایی با استروک Stroke
استروک یکی از مهمترین بخش های شیپ است. آشنایی با بخش های دیگر آن همچون Wave - Taper به همراه دو تمرین مجزا این بخش را کامل و کاربردی می کند.آشنایی با Group
در این بخش با جمع کردن همه شیپ ها در یک گروه و استفاده از آن برای تولید یک منظومه مفهوم Group را خواهید آموخت. علاوه بر آن با چند آیتم دیگر در بخش Add آشنا می شویم.آشنایی با Merge Paths
با کمک این گزینه نحوه ی ترکیب کردن چند شیپ را با یکدیگر خواهید آموخت. آشنایی با گزینه های Merge – Add – Intersect – Excluding Intersections و تمرین به ازاء هر کدام از این موارد در این آموزش اجرا می شوند.آشنایی با Pucker Bloat و آفست
آفست پد یکی دیگر از آیتم های شیپ هست که اگر چه بسیار ساده است اما کارایی بالایی دارد. تولید یک متن نئونی با این آیتم بسیار ساده و زیبا خواهد بود. در انتها, کار خود را با Pucker Bloat به پایان می رسانیم.Repeater Twist Round Corner
ابزار تکرار یا Repeater به راحتی به ما اجازه تکرار و ترکیب چندشیپ را می دهد. تولید شیپ های در هم تنیده از قابلیت های این آیتم است. ابزار پیچش یا Twist و ابزار Round Corner نیز در این بخش مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.Wiggle - Zig Zag
ساخت یک حرکت رندوم چه در سطح و مرز شیپ و چه در بخش ترانسفورم و حرکتی یک شیپ با ابزارهای Wiggle path - Wiggle Transform به راحتی امکان پذیر است. در کنار آن آیتم زیک زاک را تجربه خواهیم کرد.آشنایی با Trim Path
Trim Path یکی از پر کاربردترین المان ها در شیپ هاست. این بخش پر کاربرد در طی پنج فصل با تمرین های کاربردی ارائه شده که شامل تولید زیر نویس - کال آوت - لوگو - ترانزیشن و ... می شود. دیدن این بخش ها اکیدا توصیه می شود.تمرین
تمرین تمرین تمرین - حالا که با ابزارهای تولید شیپ آشنا شدیم خوبه که به تمرین بپردازیم پس در سه فصل پیش رو با تمرین های جذاب و مختلف مثل Match Cut - 3D Text - Change Font Width این یادگیری رو کامل تر خواهیم کرد.سرفصل ها
بخش 1 : آشنایی با Wiggle Path, Wiggle Transform - Zig Zag
آشنایی با Wiggle Path, Wiggle Transform - Zig Zag
چیستی و مولفه های اصلی در Wiggle
جزئیات Wiggle و ارتباط مولفه های wiggle در شیپ با مولفه ی اصلی
ترکیب Wiggle Transform با Repeater و تفاوت اولویت ها
استفاده از Wiggle transform در یک متن
ساخت یک لاین Zig Zag و حرکت آن توسط Dash
آمادگی برای ورود به Trim Paths
بخش 2 : تمرین موشن شیپ بخش سوم
ایجاد یک متن و حرکت آن از فونت ضخیم به باریک
تبدیل فونت به شیپ و تغییر در پد های آن
آشنایی با Time Reverse Keyframes
جابجایی کی فریم ها و لایه ها برای حرکت کامل تر
ماسک کردن روی شیپ و استفاده از Mask Feather
کاربرد و استفاده از Adjustment Layer
آشنایی با افکت Mirror
آشنایی با افکت Fast Box Blur
بخش 3 : تمرین موشن شیپ بخش دوم
تولید یک نوشته سه بعدی در ایلاستریتور
لایه بندی مناسب در ایلاستریتور
وارد کردن لایه ها به افترافکت
تولید یک بک گراند با استفاده از ایفکت Gridو ایفکت Corner Pin
ایجاد حرکت کشسانی حروف با انیمیت کردن پازیشن و Path های هر حرف
تنظیم کی فریم ها و ایجاد حرکت نرم
بخش 4 : تمرین موشن شیپ بخش اول
آشنایی مختصر با سه بخش تمرینی
آشنایی با تکنیک Match Cut
مقدمه و مروری بر مورف ها
مشکلات مورف ها
مورف کردن با شیپ ها
تبدیل کردن اشکال به پد برای مورف شیپ ها
مقدمه برای ایجاد Match Cutو تعریف آن
استفاده ار ابزار های Lock - Shy برای خالی کردن صحنه
ایجاد یک مچکات با استفاده از حروف
آشنایی با افکت CC Bend It
آشنایی با حرکت Back در موشن گرافیک
تولید incoming back – outgoing back
تغییر گراف های برای کاملتر کردن موشن
ایجاد حالت سه بعدی 3D برای حروف
بخش 5 : آشنایی با Trim Path بخش پنجم
تکنیک های انیمیت کردن متن توسط شیپ ها
حرکت یک شیپ از روی متن و شکل دادن آن
تولید استروک و کار با Tapper
حرکت استروک با استفاده از Trim Path و رنگ بندی کردن شیپ ها
انیمیت کردن استروک یک متن
استروک دادن به متن و تنظیم آن به صورت یک متن درون تهی
شکل گرفتن متن درون پٌر
کار با Offset Path جهت لاین وسط متن
تکرار و ایجاد تفاوت های رنگی و زمانی
تک لاین کردن Offset Path با استفاده از Trim Path > Offset
ساخت یک نماد شبیه G گوگل و انیمت کردن آن
تایم بندی کی فریم ها برای تغییر و تنظیم سرعت
بخش 6 : آشنایی با Trim Path بخش چهارم
ترنزیشن و رنگ بندی لایه های مختلف
آشنایی با سایت https://colorhunt.co/
انتخاب رنگ و استفاده در افترافکت
تولید اولین ترانزیشن دایره شکل
استفاده از شیپ ها و قرار گیری متوالی آنها
آشنایی با key Marker ها
نحوه و کارایی ابزار جستجو در بخش Time Line
رندم کردن حرکت شب ها و یا توالی آنها با استفاده از Offset
تولید یک ترانزیشن خطی
تغییر دادن زمانبندی کی فریم ها
تولید یک ترازیشن پیچیده تر با استفاده از همان ترانزیشن قبلی
تولید سایه برای ترانزیشن قبلی و تعییرات در کی فریم های آن
آشنایی با افکت Tint
آمادگی برای بخش بعدی بعنی شیپ ها و متن ها
بخش 7 : آشنایی با Trim Path بخش سوم
استفاده از Path شیپ برای حرکت در position
استفاده از Trim Path بحای افکت Stroke
شبیه سازی حرکت الکتریسیته روی مسیر یک شیپ
استفاده از wiggle path – Trim Path
استفاده از افکت Glow
اعمال افکت فقط بر روی الکتریسیته
تولید یک لوگو با همان حرکت الکتریسیته
تغییر موقعیت start با استفاده از offset
تغییر دایره به یک شکل منحنی با استفاده از pucker bloat
اهمیت اولویت در آیتم های Add
آمادگی برای تولید ترنزیشن و تعریف Transition
بخش 8 : آشنایی با Trim Path بخش دوم
آشنایی با Title - Lower Thirds - Call Outsو دیدن نمونه ها
تولید یک Lower third
تایم بندی و هماهنگی موشن شیپ ها با هم و با متن
تولید یک موشن شیپ دیگر برای استفاده جهت بک گراند یک Title
آشنایی با افکت Transform و کاربرد آن و تولید یک عنوان جدید
بازی با آفست و تغییر حرکت Start - End
آشنایی و تولید Call-Out
آشنایی با افکتBeam جهت کشیدن یک لاین با ابتدا و انتهای متحرک
انتخاب کی فریم خطی برای نگه داشت سرعت ثابت در حرکت دو آیتم
نحوه تایم بندی و رنگ بندی برای تسریع روال کار
قرار دادن و هماهنگی یک سمت از لاینbeam با سوژه متحرک در صحنه
بخش 9 : آشنایی با Trim Path بخش اول
آشنایی با ابزار های Trim Path
Start - End - Offset - Trim Multiple Shapes
اجرای حرکت روی چندین شیپ یه صورت یکسان یا جداگانه
جابجایی جهت حرکت
جابجایی Start - End با کمک Offset
محدودیت در Trim Path
تمرین مسیریابی با نقشه
اولویت در قرار گیری محل Trim Path
استفاده از Convert Vertex Tool
استفاده از ماسک روی شیپ ها
درک تفاوت Dash و Trim Path
ساخت چند موشن شیپ و استفاده از دیگر آیتم های شپپ
بخش 10 : مقدمه و آشنایی با موشن شیپ ها (رایگان)
در این مقدمه کوتاه چند نمونه از کارهایی که با ابزار موشن شیپ ساخته شده رو می بینیم و به صورت گذرا، از عناوین مختلفی که با کمک موشن شیپ ها تولید می شوند عبور خواهیم کرد
Motion shapes - Line Arts - Memphis Design - HUD Head Up Display - illustrator Files to motion shapes - Characters
بخش 11 : آشنایی با Repeater - Twist - Round Corners
آشنایی با ابزارRepeater
تناسبRepeater Transform با آیتم مبدا و یا Source
Repeater گرفتن از یکRepeater دیگر
ساختن یک صحنه پر شده از مربع های یکسان و انیمیت کردن مربع ها
تفاوتRepeater ها و اولویت بندی آنها
تولید یک شیپ در هم تنیده با استفاده از - Pucker Bloat - Repeater Gradient Stroke
ریپیتر و انیمیت کردن بخش های مختلف و تاثیر تنظیمات شیب سورس بر روی همه آیتم های ریپیتر بر اساس اولویت ها
ساخت شیپ به صورت یک دایره کامل با کمکRepeater
قانون تقسیم بندی تعداد کپی و قرارگیری شیپ ها به صورت مساوی بر روی مسیر دوار
ساخت یک تونل پارالکس Parallax با استفاده ازRepeater
تولید چرخش های متناوب یک شیپ با نظم و ترتیب با استفاده ازRepeater جهت تولید یک بک گراند داینامیک Dynamic Background
یادگیری بهتر و تفاوت در انیمیت کردنRepeater های متعدد
تولید یکRepeater چرخ دنده ای با استفاده از Taper – Line Stroke و تنظیم صحیح Anchor Point
آشنایی با Round Corners تفاوت و اولویت این بخش با Roundness داخلی برخی از شیپ ها
آشنایی با Twist و تولید یک اسپیرال
تمرین آخر تولید یک آیتم پیچیده با کمک Repeaterو Twist و Group shape
جمع بندی و یادآوری
بخش 12 : آشنایی با Offset Paths - Pucker Bloat
تنظیمات Offset Paths و تولید یک موشن شیپ
کار با کی فریم ها Time Reverse Keyframes
ترکیب موشن شیپ ها
تولید نوشته نئون و خاموش و روشن کردن حروف به صورت چشمک زن
تولید یک آیتم شبیه لوگو با استفاده از همان متن و نئون قبلی
آشنایی با Pucker Bloat
ترکیب آن با Offset Paths و تولید یک شکل تار عنکبوتی
بخش 13 : آشنایی با Merge Paths
آشنایی باMerge Paths و گزینه هایی که نیاز به دو یا چند Shape دارند.
آشنایی با Merge – Add – Intersect – Excluding Intersections
اولویت Stroke و Fill در Merge Paths
تفاوت Merge Paths در درون Shape Path یا بیرون آن
ساخت یک درخت با استفاده از Add - Merge Paths -
کم کردن یک یا چند شیپ از یک شیپ با ساختن یک لوگو و ادیت رأس ها با کمک Convert Vertex Tool
آشنایی با اولویت لایه ها در کم کردن آنها Subtract
آشنایی با بخش Intersect یا بخش مشترک
آشنایی با بخش غیر مشترک یا Exclude Intersections
یک تمرین برای نمایش لایه های زیرین Shape و استفاده از Exclude Intersection بجای Alpha Matte
آشنایی با افکت Cell Pattern
جمع بندی و تولید یک پازل با استفاده از چند Merge Paths
بخش 14 : آشنایی با Group
آشنایی باGroup و آیتم های دیگر در بخش ADD شامل Motion shapes – Fill – Stroke - Gradients
Group و ساختن یک منظومه Solar system
طرز قرار دادن همه Anchor Point ها در مرکز Shape هم در Transform Layer و هم در Transform.Shape
شناخت کامل نسبت به Layer Transform و Shape Transform و Position در بخش Path ها با استفاده از تمرین منظومه
طرح یک سوال برای درک بهتر Group و نیاز به آن
آشنایی با Transform.Group
آشنایی بهتر با Anchor Point با تمرین معکوس
آشنایی با آیتم های Rectangle – Ellipse – Polystar - Path در بخش Add
تفاوت Add / Shape و کشیدن یک Shape با Shape Tool
Fill - Strike – Gradients در بخش Add
و در نهایت اضافه کردن چند Stroke در یک Shape
بخش 15 : آشنایی با استروک Stroke
آشنایی با استروک Stroke
کشیدن یک خط کاملاً صاف
تولید موج با ابزار Wave و Taper جزئیات آن
آشنایی با
Dash - Miter Limit
آشنایی باLine Cap شامل :
Butt Cap - Round Cap Projecting Cap
آشنایی باLine Join شامل:
Miter Join – Round Join – Bevel Join
و تفاوت Projecting Cap Butt Cap -
با استفاده از همین بخش دو تمرین را انجام می دهیم
در تمرین اول :
حرکت یک قایق در رودخانه و تولید موج را خواهیم داشت.
وارد کردن یک فایل ایلاستریتور
تنظیم Mode و Opacity فایل Ai
آشنایی با Show Layer Controls
و تولید موج و حرکت آیتم ها متناسب با موج
در مثال دوم:
تولید شعله های آتش با استفاده از Stroke – Taper – Wave
آشنایی با افکت Gradient Ramp
آشنایی با Gradient Stroke
تغییر و جابجایی رنگ در گرادینت ها به صورت دستی با استفاده از هندل ها
آشنایی با افکت Roughen Edges و جزئیات آن
و آشنایی با افکت Glow
بخش 16 : ورود فایل های فتوشاپ و ایلاستریتور به افترافکت
در آخرین بخش از قوانین موشن شیپ )Motion shape Rules( با وکتور ها و بیت مپ ها رو به رو شدیم (Vector vs Bitmap)
آنچه در این بخش خواهیم آموخت:
وکتور چیست؟ بیت مپ چیست؟
تاثیر زوم ( Zoom ) در فایل های وکتور و تفاوت آن با اسکیل ( Scale )
آشنایی با دکمه رستر ( Rasterize for Vector) برای اجرا کردن وکتورها
آشنایی با سه سایت جهت دانلود فایل های وکتور و PNG
آشنایی ابتدایی با لایسنس ها و مفهوم (Attribution in Copyright law )
ایمپورت کردن یک فایل (Ai – Illustrator Files) و اهمیت لایه بندی قبل از ورود به افترافکت
مواردی که باید قبل از ورود فایل های ایلاستریتور به افترافکت مد نظر قرار داد
تبدیل لایه های ( Ai ) به شیپ ( Convert to Shape Layer )
آشنایی با افکت ( Tint ) و تفاوت آن با افکت ( Fill )
انیمیت کردن با جابجایی رئوس ( Vertex )
ایمپورت کردن فایل های فتوشاپ و تفاوت آن با فایل های ایلاستریتور
ساخت یک استوری اینستاگرام با فایل فتوشاپی
و آشنایی با تایم بندی و فاصله گذاری بین کی فریم ها
بخش 17 : قوانین لایه های شیپ Shape layers Rules (رایگان)
در زمان کار کردن با Shape layer ها با مواردی روبرو خواهیم شد که من اونها رو تحت عنوان قوانین ابزارهای شیپ گردآوری کردم.
دانشتن این قوانین کمک فراوانی می کنه تا چهار چوب دقیقی از رفتار این ابزار به دست ما برسه و با دقت بیشتری با این ابزار شروع به کار کنیم.
قوانین هفت گانه ابزار های شیپ از قرار زیر است:
1. انکرپوینت در شیپ ها (Anchor Point position)
2. امکان ایجاد چند شیپ در یک لایه و یا جدا ساختن لایه ها (Different Shapes in one layers)
3. ابزارهای حرکت در کل لایه و تفاوت اون با ابزارهای حرکت تحت عناوین شیپ (Transforms)
4. تولید ماسک روی شیپ (Mask on Shape)
5. آیتم های پارامتریک و تغییر اون ها به راس های قابل تغییر (Convert Parametric To Bezier Path)
6. تقاوت اسکیل در شیپ ها با سایز اون ها (Size vs Scale in Shape layers)
7. وکتور بودن شیپ ها (Shapes are Vector)
بخش 18 : ابزار های موشن شیپ - Shape Tools (رایگان)
در این بخش ابزارهای تولید شیپ Shape Tools مورد بررسی قرار می گیرند:
آشنایی با سه بخش اصلی در هر شیپ: Path Stroke – Fill -
آشنای با ابزارهای پارامتریک Parametric و شورتکات های کمکی و نحوه ی تولید شیپ
آشنایی با Pen Tools
آشنایی با جزئیات در بخش Fill
تولید و استفاده از Linear and Radial Gradients
چرایی و نحوه ی تبدیل المانهای پارامتریک Convert to Bezier Path و استفاده از Vertext ها
نحوه ی کپی گرفتن از شیپ ها
و در انتها با سوالات مختلفی رو برو می شویم که اساس Shape Layer ها هستند و مطمئنا در حین کار با اونها برخورد خواهیم کرد.
دانستن این قوانین Shape Rules به بهتر اجراشدن موشن شیپ ها و راحتی کار کمک به سزائی خواهند کرد که در بخش آینده با این قوانین آشنا می شویم.
آموزش های مرتبط