آموزشهای کوتاه افترافکت بخش اول

آموزش رایگان After Effects شرت کات و افکت - Aftereffects Tips Tricks - Tint - CC composite - CC light sweep - Venetian Blinds - ساخت لوگو ساده و مینیمال


سلام

این اولین سری از آموزشهای کوتاه هست که درخدمت شما عزیزان هستم. در این سری آموزش ها سعی دارم که سریع و کاربردی چند تا از افکت ها و ایتم های افتر رو آموزش بدم. البته هدفم این نیست که فقط چندتا تا افکت و یا شورت کات معرفی بشه بلکه باید این Tip Trick ها منجر به تولید یه ایتم هرچند ساده بشه. فکر می کنم اینطوری خیلی راحتتر توی ذهن قرار می گیره.

در ابتدا با معرفی چند تا شورتکات که کار رو راحت میکنه شروع می کنم. چندتا افکت خوب رو با هم کار می کنیم و بعد با استفاده از همه اینها یه حالت رفلکت و سایه ی فانتزی رو برای یک لوگو تولید و اون رو متحرک می کنیم. این آموزش نیاز داره که شما آشنایی اولیه با افترافکت رو داشته باشید.

با زدن شرت کات های A, P, S, R, T   به مؤلفه های حرکت (یعنی (Anchor point – Position – Scale – Rotation - Opacity در افترافکت دسترسی پیدا می کنید.

با گرفتن دکمه های CTRL – SHIFT می تونین دقت و یا سرعت حرکت مولفه ها رو بهتر کنترل کنید.

بجای تغییر سایز Composition می تونید با استفاده از ابزارRegion of Interest و  انتخاب گزینه  Crop Comp to region of interest  خیلی راحت سایزکامپوزیشن رو به طور دلخواه تغییر بدید.

با استفاده از افکت Venetian Blinds می تونید یک افکت کرکره ای رو به لایه ها اضاف کنید.

با استفاده از CC Composite می تونید افکت رو به همراه اصل لایه کاپوزیت کنید.

با استفاده از افکتTransform  شما قادر هستید مولفه های حرکت رو این بار در بخش افکت ها داشته باشید و ایتم ها رو از اونجا جابجا کنید.

با استفاده از چند تا Pre-comp  و تغییر موود، به راحتی یک رفلکشن روی لوگوی خودتون قرار بدید.

افکت CC Light Sweep یک رد نوری پرکاربرد روروی لایه و یا لوگوی شما قرار می ده.

و در اخر هم با استفاده از افکت Tint رنگ لایه رو تغییر بدید.

همه اینها بعلاوه چندتا حرکت کوچولو یک لوگوی مینیمال و جذاب رو میسازه.

 دیدن کامنت ها و نظراتتون من رو خیلی خوشحال میکنه. در ضمن فایل این پروژه که با ورژن 2022 ساخته شده رو از اینجا دانلود کنین.

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.