معرفی فاطمه تابع برنامه نویس تیما

معرفی فاطمه تابع برنامه نویس تیما

دسته : معرفی

نویسنده : فاطمه تابع

تاریخ : 1400/11/27

معرفی فاطمه تابع برنامه نویس تیما

معرفی فاطمه تابع، برنامه نویس تیما

سلام. حالتون چطوره؟ من فاطمه تابع هستم، متولد سال 1378 و دانشجوی ارشد نرم افزار. به عنوان برنامه نویس در تیما مشغولم و قراره یکم درباره خودم براتون بگم. برنامه نویسی رو رسما از سال دوم دانشگاه، با خوندن HTML به صورت Self-Study شروع کردم. قبل از اون، زبان های C++ و C# رو در دانشگاه یادگرفته بودم و یک دید کلی از اینکه برنامه نویسی چی هست، داشتم. هدفم توسعه نرم افزار موبایل اونم با زبان Dart و فریم ورک Flutter بود. خیلی راه طولانی در پیش داشتم اما کاملا از پایه شروع کردم که بتونم تا اونجایی که میشه تمام مطالب رو درک کنم.

 بعد از HTML، رفتم سراغ CSS و بعدشم JS. در همین حین که ترم 5 بودم، زبان Python رو هم در دانشگاه یاد گرفتم. بعدش رفتم سراغ Java و سعی کردم هرچی که تو ویدئوها گفته میشه رو کد بزنم. از سختی های این زبان هرچی بگم براتون، کمه. اما خب خیلی زبان پر کاربردی هست و اگر هنوز شی گرایی رو درک نکردید، مطمئن باشید که با Java با تمام وجود درکش خواهید کرد. بعدش بلافاصله به سراغ اندروید با جاوا رفتم و از آنجا بود که تازه به یادگیری فیلد دلخواهم در برنامه نویسی پرداختم. حدودا یک ماه طول کشید تا آموزش های لازمه رو تموم کنم و بتونم یک اپلیکیشن دمو کوچیک مثل واتس اپ بنویسم.

برنامه نویسی موبایل ترفند های خاص خودش رو داره، به خصوص که هم با زبان جاوا هست و هم اینکه توی Android Studio نوشته می شه که شما فقط برای نصب اون باید چندین ساعت وقت بذارید، تازه اگر شانس و سرعت اینترنت با شما یار باشه. با تموم شدن آموزش های جاوا، رفتم سراغ یاد گرفتن Dart وFlutter  که خیلی شیرین تر و ساده تر از جاوا بود. اما خب اگر بخوام رو راست باشم، فلاتر Frame Work جدیدی هست و آموزش های فارسی برای اون خیلی کمه.  بعد از اینکه چند ماهی با فلاتر کار کردم، دوباره به سمت C# رفتم اما این بار برای برنامه نویسی تحت وب. آموزش های زیادی رو در خصوص CORE و ASP MVC دیدم و به دلیل اینکه در حوزه وب فعالیتم بیشتر بود، PHP رو هم خوندم تا بتونم در مواقع نیاز کمک حال تیم باشم.

 در تیما هم قراره براتون توضیح بدیم که برنامه نویسی چی هست، به چه دردی میخوره و اصلا چرا باید یادش بگیریم؟ خوشحال میشم که با ما همراه باشید.

 

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظرات :
هنوز نظری ثبت نشده است.